Accidentologia, noul domeniu de interes al BAAR

Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) va iniţia în perioada următoare demersurile necesare în vederea infiinţării la nivelul asociaţiei a unei secţiuni de accidentologie.



Un prim demers al acestei noi activităţi îl reprezinta initierea unei colaborări ştiinţifice la nivel instituţional cu Facultăţile tehnice de profil, cum ar fi cele de autovehicule rutiere, TCM, automatică ale principalelor universităţi din România.

Iniţiativa are în vedere constituirea unui colectiv comun de specialişti care va avea drept obiectiv realizarea unor studii şi cercetări în legătura cu domeniul auto, cu scopul îmbunătăţirii siguranţei rutiere.

“Ne aşteptăm ca parteneriatul cu universităţile tehnice de profil să fie unul de succes pentru ambele părti. Astfel, pe lângă studiile din domeniul accidentologiei s-ar putea ajunge inclusiv la măsurarea şi chiar determinarea unor elemente care nu sunt tocmai accesibile consumatorilor. Un exemplu poate fi modul de calcul al orei de manopera şi al costurilor ce o compun. Un alt exemplu este calculul timpilor de demontare/reparare care, pentru anumite tipuri de autovehicule, nu se regăsesc complet în sistemele de specialitate”, a explicat Mădălin Roşu, preşedintele BAAR.

Cercetările se vor îndrepta atât în directia îmbunătăţirii măsurilor de securitate activă (buna funcţionare a sistemelor tehnice esenţiale – direcţie, frânare, semnalizare etc.), cât şi a măsurilor de securitate pasivă (sisteme care contribuie la diminuarea efectelor accidentelor – centura de siguranta, airbag etc).

Colaborarea dintre specialistii BAAR si cei ai universitatilor tehnice are in vedere si identificarea unor solutii la unele probleme fundamentale de circulatie rutiera si de tehnica auto, cum ar fi cele legate de procesul de intretinere si exploatare a acestora, respectiv de reparabilitate prin adoptarea unor solutii corecte de inlocuire sau reparatie a unor piese sau subansamble, conform specificatiilor producatorului si in acord cu legislatia din domeniu, cu scopul de respectare si crestere a sigurantei rutiere.

Nu in ultimul rand, in cadrul colaborarii, BAAR isi propune realizarea unor studii tehnice care sa stea a baza programelor de cercetare a dinamicii accidentelor de circulatie. Printre acestea amintim cele legate de gradul de utilizare a dispozitivelor de siguranta si efectele folosirii incorecte a acestora in accidentele de circulatie, protectia copiilor in deplasarea cu automobilul, influenta infrastructurii asupra sigurantei rutiere etc.

BAAR adreseaza pe aceasta cale Politiei Rutiere, precum si altor institutii cu atributii in domeniu, invitatia de a se alatura noii sectiuni si parteneriatului cu Universitatile tehnice, prin participarea la actiuni comune menite sa contribuie la identificarea unor solutii practice de imbunatatire a sigurantei rutiere.

Proiectul initiat de BAAR se inscrie in preocuparile si atributiile acestei institutii, de a elabora si publica analize si studii comparative referitoare la asigurarile auto la nivel national si international, precum si alte informatii relevante privind asigurarea RCA.

 

 

Adaugati comentariu