Advertisement

Mercedes-Benz Vito - accident cu microbuzul încărcat
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Accident cu microbuzul încărcat. Ce se întâmplă?

Accident cu microbuzul încărcat. Ce se întâmplă?

Indiferent cât de mult este optimizat comportamentul la accident al vehiculului, pericolul vine din spate. Iată un Mercedes-Benz Vito: microbuzul încărcat cu blocuri de beton se izbește de un perete nedeformabil cu 50 km/h.

Câți dintre noi nu circulă cu van-ul încărcat, fără a asigura marfa? Suntem cu toții conștienți că încărcătura se va transforma într-un proiectil în eventualitatea unui accident, dar ne consolăm la ideea că ”nu mi se întâmplă mie”.

E drept, pe măsura trecerii timpului, decesele cauzate de accidentele rutiere scad în Europa. Astfel, între ianuarie 2016 și aprilie 2019, numărul victimelor rezultate din accidentele în care au fost implicate van-uri de marfă < 3,5 t (LCV-uri) a scăzut cu 54%. A scăzut și numărul deceselor cauzate de camioane (-47%), dar în ambele cazuri, meritul major aparține sistemelor de asistență, capabile să recunoască iminența unui accident și să frâneze automat, diminuând forța impactului.

Mercedes-Benz Vito - accident cu microbuzul încărcat

Doar că multe dintre LCV-urile din România sunt vechi și, să recunoaștem, mulți dintre noi le conduc prin oraș încărcate aproape de sarcina utilă maxim admisă, ca să fiu blând. Că, na, viteză scăzută, riscuri zero.

Video: Mercedes Vito electric vs Tesla Model S vs Ferrari California!

Ei bine, Centrul de Testare DTC din Elveția a simulat un impact între microbuzul încărcat și cu un perete nedeformabil la 50 km/h, viteză pe care o atingem în mod uzual în oraș. ”Victima” este un Mercedes-Benz Vito care cară 770 kg de marfă sub forma unor blocuri din beton. Iată ce s-a întâmplat!

Deși celula de rezistență s-a comportat admirabil, în pofida vârstei de 20 de ani a modelului, singura zonă deformată fiind cea frontală, care a preluat în totalitate energia impactului (ca la carte), deși airbag-ul s-a deschis, încărcătura s-a desprins din chingile de ancorare și a intrat în totalitate peste scaunul pasagerului, o parte din aceasta fiind proiectată prin parbriz.

Dacă dinamica accidentului ar fi fost puțin diferită, încărcătura ar fi fost împinsă prin scaunul șoferului. E drept, exemplarul testat nu avea perete despărțitor între cabină și spațiul pentru marfă, dar încărcătura era fixată cu chingi.

Morala? Ancorează bine încărcătura, pentru că, altfel, ai putea sfârși precum pasagerul virtual din acest Mercedes-Benz Vito!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...