Accident cu microbuzul încărcat. Ce se întâmplă?

Indiferent cât de mult este optimizat comportamentul la accident al vehiculului, pericolul vine din spate. Iată un Mercedes-Benz Vito: microbuzul încărcat cu blocuri de beton se izbește de un perete nedeformabil cu 50 km/h.



Mercedes-Benz Vito - accident cu microbuzul încărcat

Câți dintre noi nu circulă cu van-ul încărcat, fără a asigura marfa? Suntem cu toții conștienți că încărcătura se va transforma într-un proiectil în eventualitatea unui accident, dar ne consolăm la ideea că ”nu mi se întâmplă mie”.

E drept, pe măsura trecerii timpului, decesele cauzate de accidentele rutiere scad în Europa. Astfel, între ianuarie 2016 și aprilie 2019, numărul victimelor rezultate din accidentele în care au fost implicate van-uri de marfă < 3,5 t (LCV-uri) a scăzut cu 54%. A scăzut și numărul deceselor cauzate de camioane (-47%), dar în ambele cazuri, meritul major aparține sistemelor de asistență, capabile să recunoască iminența unui accident și să frâneze automat, diminuând forța impactului.

Mercedes-Benz Vito - accident cu microbuzul încărcat

Doar că multe dintre LCV-urile din România sunt vechi și, să recunoaștem, mulți dintre noi le conduc prin oraș încărcate aproape de sarcina utilă maxim admisă, ca să fiu blând. Că, na, viteză scăzută, riscuri zero.

Video: Mercedes Vito electric vs Tesla Model S vs Ferrari California!

Ei bine, Centrul de Testare DTC din Elveția a simulat un impact între microbuzul încărcat și cu un perete nedeformabil la 50 km/h, viteză pe care o atingem în mod uzual în oraș. ”Victima” este un Mercedes-Benz Vito care cară 770 kg de marfă sub forma unor blocuri din beton. Iată ce s-a întâmplat!

Deși celula de rezistență s-a comportat admirabil, în pofida vârstei de 20 de ani a modelului, singura zonă deformată fiind cea frontală, care a preluat în totalitate energia impactului (ca la carte), deși airbag-ul s-a deschis, încărcătura s-a desprins din chingile de ancorare și a intrat în totalitate peste scaunul pasagerului, o parte din aceasta fiind proiectată prin parbriz.

Dacă dinamica accidentului ar fi fost puțin diferită, încărcătura ar fi fost împinsă prin scaunul șoferului. E drept, exemplarul testat nu avea perete despărțitor între cabină și spațiul pentru marfă, dar încărcătura era fixată cu chingi.

Morala? Ancorează bine încărcătura, pentru că, altfel, ai putea sfârși precum pasagerul virtual din acest Mercedes-Benz Vito!

Adaugati comentariu