Advertisement

starea străzilor
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Taxe sau vignete în Capitală?

Taxe sau vignete în Capitală?

În zona centrală a Capitalei va fi implementat un proiect integrat pentru gestionarea traficului, care prevede restricţionarea accesului auto, introducerea unui sistem de taxare sau de vignete, precum şi a unui sistem „linie verde” de transport public, se arată în proiectul Planului Integrat de Calitate a Aerului, întocmit de Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).

Documentul, care prevede şi o serie de măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii transportului public sau realizarea pistelor pentru biciclete, urmează să fie supus aprobării Consiliului General al Municipiului Bucureşti.

Potrivit Primăriei Capitalei, în perimetrul zonei centrale a oraşului se va implementa un proiect integrat pentru gestionarea şi reducerea traficului prin aplicarea următoarelor măsuri:

  • instituirea regimului parcărilor, respectiv introducerea regimului obligatoriu de plată a parcărilor de utilitate publică generală, coroborat cu aplicarea de sancţiuni pentru staţionarea neregulamentară şi stabilirea unui necesar optim de locuri de parcare permise într-un perimetru delimitat în interiorul zonei centrale (35.000 locuri de
    parcare);
  • restricţionarea accesului auto în perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale a capitalei prin identificarea şi implementarea unui sistem de taxare sau de utilizare a vignetelor;
  • introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care să lege zonele de interes administrativ-instituţionale din centrul Capitalei (primării de sector, PMB, ministere, Palatul Parlamentului, staţii de metrou, parcări subterane şi administraţii financiare);
  • utilizarea sistemului de semaforizare inteligentă în vederea restricţionării şi redistribuirii accesului în/ din perimetrul delimitat în interiorul zonei centrale.

Conform PMB, alte măsuri propuse vizează îmbunătăţirea calităţii transportului public şi promovarea utilizării acestuia. În acest sens, Primăria Municipiului Bucureşti este în curs de finalizare a licitaţiei pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi, Euro 6, şi a prevăzut bani în buget pentru achiziţia a 100 de troleibuze, 100 de tramvaie şi a 42 de autobuze electrice.

Totodată, mai spun reprezentanţii PMB, va fi modernizată, reabilitată şi extinsă reţeaua de transport electric (tramvaie). Conform studiilor, prin implementarea acestor măsuri, numărul de călători care utilizează transportul public va creşte cu 30%.

O altă măsură propusă este modernizarea şi extinderea, acolo unde este posibil, a arterelor de circulaţie, dar şi crearea de benzi unice dedicate transportului public şi vehiculelor de intervenţie, în acest sens luându-se în calcul realizarea a 8,4 km de bandă unică. Conform PMB, în Planul Integrat de Calitate a Aerului se stipulează necesitatea introducerii tuturor intersecţiilor din municipiul Bucureşti în sistemul BTMS (Bucharest Transportation Management System) până în vara lui 2019.

De asemenea, o altă măsură o reprezintă realizarea de facilităţi park & ride la staţiile cheie de transport public şi staţii de transport intermodale tren-autobuz/ metrou. Într-o primă etapă, Metrorex va construi o staţie intermodală la noua staţie de metrou Străuleşti de pe Magistrala 4, iar ulterior PMB va construi trei staţii intermodale: la Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la capătul tramvaielor 14 şi 55), la Prelungirea Ghencea Domneşti (la viitorul terminal intermodal de pe DNCB Domneşti), pe Şos. Berceni (la staţia de metrou Dimitrie Leonida).

Documentul prevede şi realizarea de piste pentru biciclete, crearea de staţii de închiriere pentru biciclişti şi parcări pe traseele nou create.

În ceea ce priveşte măsurile de eficienţă energetică, Planul Integrat de Calitate a Aerului prevede continuarea modernizării centralelor termice de cvartal (Radet va moderniza 11 centrale termice de cvartal), dar şi dotarea acestora cu cazane cu arzătoare cu emisii reduse de poluanţi şi eficientizarea consumului de energie termică prin reabilitarea reţelelor de distribuţie primară şi secundară a energiei termice. Astfel, se urmăreşte reabilitarea tuturor magistralelor de distribuţie primară a energiei termice (205,7 km). O altă măsură în acest domeniu este continuarea programului de reabilitare termică a clădirilor.

Planul mai prevede conservarea, ameliorarea şi extinderea spaţiilor verzi publice sau extinderea suprafeţelor de spaţii verzi prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii eoliene.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

GSR2
Siguranţă rutieră

Regulamentul general de siguranță: Mașini mai sigure, dar posibil mai scumpe

În conformitate cu Regulamentul general de siguranță, din luna iulie 2024, mașinile...

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...