A 4-a oară e cu noroc! Drumul Expres Craiova – Târgu Jiu intră în linie dreaptă

După ce a decalat de mai multe ori termenul de depunere a ofertelor, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reuşit, la cel de-al patrulea, să atragă participanţi la licitaţia organizată pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Craiova - Târgu Jiu.
Ploieşti - Buzău

Reamintim că termenul de depunere a ofertelor a fost stabilit iniţial pentru data de 3 mai, apoi a fost decalat pentru 17 mai, 30 mai şi, în final, pentru 20 iunie.

Potrivit CNAIR, operatorii economici Egis Romania – Search Corporation şi-au prezentat ofertele în asociere, ca şi Irimat Ccons – Italrom Inginerie Internationala. În schimb compania TFP Inginerie a preferat să participe individual la această licitaţie.

În conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul desemnat de Comisia de evaluare va avea obligaţia să elaboreze Studiul de Fezabilitate, Proiectul Tehnic de Execuţie şi Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, dar şi să acorde asistenţă tehnică până la obţinerea autorizatiei de constructie de catre Autoritatea Contractantă.

După finalizarea contractului, care are o perioadă de derulare de 24 de luni, se va intra direct în faza licitării documentaţiei pentru construcţia Drumului Expres Craiova – Târgu Jiu.

CNAIR a depus, în februarie 2019, şi cererea de finanţare din fonduri europene a documentaţiei pentru construirea şoselei de mare viteză.

Banii ar putea fi alocaţi prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Valoarea totală a proiectului este de 28,5 milioane de lei din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 20,5 mil. lei, 15% contribuţia naţională – 3,6 mil. lei, restul de 4,4 mil. lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Odată cu realizarea Studiului de Fezabilitate urmează a se stabili şi traseul, fiind luate în discuţie două variante, prin Filiaşi sau prin Tg. Cărbuneşti.

 

CITEŞTE ŞI:

Restricţii de circulaţie pentru camioane pe DN 1

Vârsta parcului auto din România, 15,4 ani. INFOGRAFICE

Grupul Autonom a intrat în acţionariatul MIB, broker de asigurare

 

Adaugati comentariu