Advertisement

dacia-floteauto
Home Piaţa auto Industrie auto Automobile Dacia, cea mai mare companie românească prezentă în Top 500 ECE

Automobile Dacia, cea mai mare companie românească prezentă în Top 500 ECE

Cele mai mari companii româneşti din Europa Centrala şi de Est (ECE), după cifra de afaceri, sunt Automobile Dacia, OMV Petrom Marketing SRL şi OMV Petrom SA, potrivit celui de-al optulea studiu anual al Coface.

Cele mai mari companii din regiune sunt: PKN Orlen (Polonia), General Electric Ungaria si MOL Ungaria. Cea mai mare companie românească, Dacia, este pe locul 17 în Top 500 Coface, realizat la nivel regional.

Companiile româneşti prezente în clasament au o vechime pe piaţă de 18 ani, iar sectoarele principale în care activeaza sunt produsele minerale, produsele chimice, petrol, plastic, sticla şi farmaceutice, precum şi autovehicule, motociclete, alte vehicule şi mijloace de transport şi de asemenea agricultura, prelucrarea cărnii, produse agro-alimentare şi vinificatie.

Astfel, primele zece companii autohtone prezente în studiul Coface sunt:

  1. Automobile Dacia – afaceri de 4,23 miliarde euro în 2015, locul 17 in Top 500)
  2. OMV Petrom Marketing SRL (3,26 miliarde euro, locul 24)
  3. OMV Petrom SA (3,02 miliarde euro, locul 29)
  4. Rompetrol Rafinare SA (2,16 miliarde euro, locul 53)
  5. Kaufland Romania (2,02 miliarde euro, locul 62)
  6. Rompetrol Downstream SRL (1,82 miliarde euro, locul 71)
  7. British American Tobacco Romania (1,62 miliarde euro, locul 82)
  8. Lukoil Romania SRL (1,2 miliarde euro, locul 116)
  9. Carrefour Romania SA (1,13 miliarde euro, locul 128)
  10. E.ON Energie Romania SA (1,07 miliarde euro, locul 142).

Prezentă cu 63 de companii în 2015, faţă de 59 în 2014, România este locul al doilea, după Polonia, în sectorul agricultură, prelucrarea cărnii, produse agro-alimentare şi vinificaţie, cu şapte companii prezente în clasament.

Deşi Romania înregistrează 7% din companiile Europei Centrale şi de Est, în Top 500 reprezintă 12% din total.

Companiile din România prezente în topul Coface au doar în proporţie de 21% acţionariat românesc, în timp ce situaţia stă cu totul diferit în Cehia, unde în 37% din cazuri acţionariatul este ceh, iar în Polonia – 43%.

Studiul arata ca pozitionarea companiilor romanesti în Top 500 ECE rămâne sub potenâialul economiei din perspectiva domensiunii PIB, a populaţiei şi a creşterii economice. România este a doua economie din regiune ca mărime, după Polonia. Potrivit Coface, în Romania, faţă de alte ţări, aspecte care fac diferenţa sunt restructurarea şi modernizarea târzie a companiilor de stat, lipsa infrastructurii, ceea ce a împiedicat intrarea unor jucători mari din piaţa auto, dar şi lipsa expansiunii regionale.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...