Aproximativ 3.000 de propuneri concrete vizând simplificarea birocraţiei au fost înregistrate în cele două săptămâni de la lansarea platformei MaiSimplu.gov.ro.
Cele mai populare propuneri s-au dovedit a fi:
- reducerea etapelor cerute pentru întocmirea unui dosar de înmatriculare auto
- inter-operabilitatea bazelor de date ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) cu cele ale Poliţiei Române/Ministerului Afacerilor Interne (MAI), astfel încât contravenienţii să nu mai fie obligaţi să trimită ei/să păstreze dovada plăţii amenzii rutiere;
- eliminarea completă sau comasarea plăţilor pentru eliberarea Cărţii de Identitate;
- inter-conectarea bazelor de date în vederea eliminării, la comunicarea dintre instituţiile publice, a cazierului judiciar;
- înlocuirea obligaţiei de procurare a timbrului fiscal cu un alt sistem de plată mai accesibil;
De asemenea, cetăţenii solicită formularea unei cereri unice şi reducerea numărului de documente solicitate pentru a beneficia de prestaţiile sociale oferite:
- părintelui: indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulentul de reinserţie şi alocaţia de stat pentru copil;
- persoanei aflate în căutarea unui loc de muncă: indemnizaţia de şomaj, consilierea profesională sau înscrierea la cursuri de calificare.
Pe de altă parte, reprezentanţii companiilor doresc:
- simplificarea Formularului 088 (înregistrarea în scop de TVA) şi explicarea publică a modului de acordare a punctajului acordat, în baza răspunsurilor, în vederea încadrării în diferite zone de risc fiscal;
- modificarea Declaraţiei 394 (livrările şi prestările din România) în sensul scoaterii obligativităţii de completare a CNP-ul clienţilor societăţii comerciale ce depune documentul;
- eliminarea obligativităţii completării Declaraţiei 392b – livrările şi prestările specifice PFA-urilor înregistrate pe norme de venit, interconectarea bazelor de date existente în vederea vizualizării, mai des decât o dată pe lună, a achitării contribuţiilor de sănătate de către Persoanele Fizice Autorizate (PFA)/Întreprinderi Individuale/Familiale sau persoane fizice.
De asemenea, companiile au propus simplificarea, până la minimum posibil, a procedurilor pentru înfiinţarea unei firme la Registrul Comerţului.
Cele mai des menţionate instituţii, atât de către cetăţeni, cât şi de către companiile comerciale, au fost: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Poliţia Română/Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Totodată, iniţiatorii platformei centralizează, de la nivelul ministerelor, propunerile acestora de simplificare a birocraţiei şi a procedurilor propuse, aşa cum rezultă acestea din analizele specialiştilor instituţiilor.
Platforma MaiSimplu.gov.ro a fost lansată pe 24 februarie, la iniţiativa Cancelariei Primului-Ministru şi a MCPDC.
Comentați?