Angajații germani care conduc o mașină de companie complet electrică beneficiază deja de reduceri fiscale, dar, cu toate acestea, cererea de mașini electrice rămâne slabă. În aceste condiții, Guvernul de la Berlin pregătește un act normativ prin care va introduce un nivel special pentru amortizarea mașinilor de companie complet electrice și o creștere a limitei prețului de listă pentru impozitarea redusă a acestora.
Potrivit ministrului german al Ecponomiei, Robert Habeck, amortizarea specială pentru mașinile electrice de companie va fi aplicată retroactiv de la 1 iulie și va fi menținută până la sfârșitul anului 2028. Nu a indicat, insă, care va fi și noua limită pentru amortizare.
Totodată, Germania intenționează să extindă și beneficiile pentru vehiculele electrice în impozitarea mașinilor de companie. Astfel, limita pentru prețul de listă la care se aplică impozitarea redusă urmează să fie crescută de la 70.000 de euro, în prezent, la 95.000 de euro. Acest lucru ar însemna că șoferii de mașini electrice premium de companie, cum ar fi modelele BMW i5, Porsche Macan și SUV Mercedes EQE, ar beneficia de o cotă de impozitare mai mică. În plus, nu numai modelele cu un preț de bază mai mare vor fi avantajate de viitorul sistem fiscal, ci și vehiculele cu echipamente speciale mai scumpe. În acest segment, vânzări mari înregistrează în principal producătorii germani, precum Mercedes, Audi și BMW.
CITEȘTE ȘI:
Ce companii au de câștigat din slăbirea EURO în 2024? Prognoza Akcenta
Cum ajung mașinile să fie din ce în ce mai scumpe din cauza sistemului de iluminare
Comentați?