Advertisement

Primăria Deva
Home Administrare flote Juridic O nouă lege pentru creșterea numărului de stații de reîncărcare și de realimentare în Europa

O nouă lege pentru creșterea numărului de stații de reîncărcare și de realimentare în Europa

În urma adoptării de către Consiliul UE a Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA), în întreaga Europă vor fi instalate, în următorii ani, mai multe stații de reîncărcare și de realimentare cu combustibili alternativi, ceea ce va permite sectorului transporturilor să își reducă în mod semnificativ amprenta de carbon

”Noua lege reprezintă o etapă importantă a politicii noastre „Pregătiți pentru 55”, care prevede o capacitate publică de reîncărcare mai mare pe străzile orașelor și de-a lungul autostrăzilor din întreaga Europă. Suntem optimiști că, în viitorul apropiat, cetățenii își vor putea încărca autoturismele electrice la fel de ușor ca în prezent în stațiile de benzină tradiționale”, a precizat Raquel Sánchez Jiménez, ministra spaniolă a transporturilor, mobilității și agendei urbane.

Principalele obiective de implementare pentru 2025 și 2030

Textul regulamentului prevede obiective specifice de implementare care vor trebui îndeplinite în 2025 sau 2030, în special:

– începând din 2025, trebuie instalate stații de reîncărcare rapidă de cel puțin 150 kW pentru autoturisme și camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE, așa-numita „rețea transeuropeană de transport (TEN-T)”;

– stațiile de reîncărcare pentru vehicule grele cu o putere de ieșire de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 km în rețeaua globală TEN-T mai mare începând cu 2025, cu o acoperire completă a rețelei până în 2030;

– stațiile de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât și camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane și la fiecare 200 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T;

– porturile maritime care primesc un număr minim de nave mari de pasageri sau nave-container trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru astfel de nave până în 2030;

– aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staționate până în 2025 și la toate pozițiile de staționare la distanță până în 2030;

– utilizatorii de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen trebuie să poată plăti cu ușurință la punctele de reîncărcare sau de realimentare cu carduri de plată sau dispozitive fără contact, fără a fi nevoie de abonament și în condiții de transparență deplină a prețurilor;

– operatorii punctelor de reîncărcare sau de realimentare trebuie să furnizeze consumatorilor informații complete prin mijloace electronice cu privire la disponibilitatea, timpul de așteptare sau prețul la diferite stații.

În urma adoptării oficiale către Consiliul UE, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE la toamnă și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării.
Noile norme se vor aplica după șase luni de la intrarea în vigoare a regulamentului.

Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA) face parte din pachetul legislativ „Pregătiți pentru 55”. Prezentat de Comisia Europeană la 14 iulie 2021, acest pachet urmărește să permită Uniunii Europene să își reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55 % până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990, și să atingă neutralitatea climatică în 2050.

Scopul regulamentului este de a se asigura că există o infrastructură suficient de larg răspândită în Uniune pentru ca autoturismele, camioanele, navele și aeronavele să se poată re(încărca) sau re(alimenta) cu combustibili alternativi (de exemplu, hidrogen, metan lichefiat) fără teama lipsei de acoperire.

Transporturile sunt responsabile pentru aproape 25% din emisiile de gaze cu efect de seră (GES) din UE.

Ponderea emisiilor pe tip de transport:

– Transport rutier: 71%
– Aviație: 14,4%
– Nave: 13,5%
– Trenuri: 0,5%
– Altele: 0,5%

Există peste 13,4 milioane de autoturisme și camionete cu combustibili alternativi în UE. În prezent, aceasta reprezintă mai puțin de 5%, dar se estimează că procentul tuturor autoturismelor și camionetelor din UE care folosesc combustibili alternativi va crește de 10 ori până în 2050.

Cum va crește numărul de stații de reîncărcare și de realimentare

TRANSPORT RUTIER

– Stații de reîncărcare:

  • cel puțin la fiecare 60 km pe drumurile principale (rețeaua centrală TEN-T)
    – pentru autoturisme și camioane cu tonajul mai mic de 3,5 tone până la sfârșitul anului 2025
    – pentru camioane cu tonajul mai mare de 3,5 tone până la sfârșitul anului 2030
  • în fiecare an, puterea de ieșire totală furnizată de stațiile de reîncărcare crește în ritm cu numărul de autoturisme înregistrate
  • camioane cu tonajul mai mare de 3,5 tone:
    – cel puțin două puncte de reîncărcare în fiecare zonă de parcare sigură și securizată (finele lui 2027) și cel puțin patru până la finele lui 2030
    – stații de reîncărcare și în nodurile urbane

Derogări pentru drumurile cu trafic redus.

– Stații de realimentare cu hidrogen:

  • cel puțin la fiecare 200 km pe drumurile principale (finele lui 2030)
  • cel puțin o stație de realimentare în fiecare nod urban
  • fiecare stație de realimentare va avea o putere nominală de 1 tonă de hidrogen pe zi, la o presiune de 700 de bari

– Puncte de realimentare cu metan lichefiat:

  • cel puțin de-a lungul drumurilor principale, pentru a permite vehiculelor care folosesc metan lichefiat să circule în întreaga UE

Noua infrastructură va trebui să:

  • permită reîncărcarea ad-hoc
  • accepte plăți electronice
  • informeze clar utilizatorii despre variantele de preț

PORTURI

În cele mai aglomerate porturi maritime:

  • cel puțin 90% dintre navele portcontainer și navele de pasageri urmează să aibă acces la alimentare cu energie electrică de la mal

În majoritatea porturilor interioare:

  • cel puțin o instalație care să furnizeze energie electrică de la mal (până în 2030)

AEROPORTURI

Alimentare cu energie electrică pentru:

  • toate pozițiile de staționare adiacente terminalului până în 2025
  • toate pozițiile de staționare la distanță de terminal până în 2030

Aeroporturile cu mai puțin de 10 000 de zboruri pe an se pot prevala de o derogare pentru pozițiile de staționare la distanță de terminal.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

A început construcția lotului Margina – Holdea de pe A1, care include ”tunelurile pentru urși”

Restricții de circulație în zonele afectate de caniculă. Care sunt excepțiile

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CO2
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană refuză amânarea cu doi ani a țintelor de CO2 pentru vehicule

După cum era de așteptat, Comisia Europeană a refuzat solicitarea (neoficială) a...

concediere colectivă
Juridic

Obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective

Într-un peisaj legislativ în continuă evoluție, înțelegerea corectă a procesului de concediere...

CO2
Flotă verdeJuridic

Constructorii auto europeni vor o amânare de 2 ani a țintelor de CO2, până în 2027

Potrivit unei document intern al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ajuns...

autovehicule
Juridic

Noi norme de valorificare a autovehiculelor intrate în proprietatea privată a statului

Guvernul a modificat condiţiile privind valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privată a...