Advertisement

încărcarea rapidă
Home Piaţa auto Flotă verde Încărcarea rapidă degradează bateria unui vehicul electric. Studiu Aviloo

Încărcarea rapidă degradează bateria unui vehicul electric. Studiu Aviloo

În timp ce în cursa pentru autonomia vehiculelor electrice, potențialul încărcării rapide are un rol semnificativ, start-up-ul austriac specializat în instrumente de analiză și diagnosticare a bateriei, Aviloo, a confirmat ipotezele multor șoferi: încărcarea rapidă accelerează degradarea acesteia, chiar de la prima încărcare.

Aviloo Battery Diagnostics a analizat corelația dintre starea bateriilor pentru mașini electrice și ratele lor de încărcare rapidă. Potrivit cercetării, efectuate pe 160 de modele de la diferite mărci pe parcursul a trei ani, căldura produsă de stația de încărcare rapidă deteriorează componentele celulelor.

Rezultatele publicate de start-up arată astfel că, față de vehiculele care nu au funcție de „încărcare rapidă”, starea de sănătate a bateriilor vehiculelor studiate scade cu aproximativ

  • 17% pentru un kilometraj cuprins între 180.000 și 200.000 de kilometri;
  • 7,5% pe un alt eșantion cu un kilometraj cuprins între 80.000 și 100.000 km.

„Ambele analize confirmă, prin urmare, o tendință semnificativă de scădere a stării de sănătate a bateriei odată cu creșterea kilometrajului și o cotă mai mare de încărcare rapidă”, arată autorii studiului.

Conform specialiștilor de la Aviloo, încărcarea rapidă permanentă înseamnă că dublarea kilometrajului poate însemna dublarea degradării. Dacă un vehicul este reîncărcat exclusiv în modul rapid, îmbătrânirea suplimentară cauzată de aceste încărcări rapide este de aproximativ 7,5% după 100 km și de 17% după 200 de km.

”Analizăm cu atenție datele colectate și continuăm să monitorizăm tendințele observate. Întrucât mobilitatea electrică este un domeniu nou și în curs de dezvoltare, multe întrebări rămân încă fără răspuns. De aceea orice informație dobândită este de mare importanță. Vom continua să monitorizăm fenomenul de încărcare rapidă pentru a vedea cum va fi afectată sănătatea bateriei în viitor. Pe baza măsurătorilor, analizelor și observațiilor noastre, putem recomanda încărcare rapidă doar atunci când este cu adevărat necesară”, conchide Nikolaus Mayerhofer, fondator și directorul general al Diviziei de Tehnologie din cadrul Aviloo.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Un pas înainte pentru Centura Comarnic. Lucrările ar putea fi finalizate anul viitor

Lotul Pietroasele – Buzău, singurul de pe Autostrada A7 rămas fără contract, a fost atribuit

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...