Advertisement

Autostrada Ploieşti - Braşov
Home Infrastructură Ministrul Transporturilor: Autostrada Ploieşti-Braşov va costa mai puțin de 4 miliarde de euro

Ministrul Transporturilor: Autostrada Ploieşti-Braşov va costa mai puțin de 4 miliarde de euro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că s-a ajuns la un punct de vedere comun în privinţa proiectului pentru Autostrada Ploieşti – Braşov, precizând că preţul final va fi ”cu mult sub jumătate” din cele 8 miliarde de euro, costul total care a reieșit din actualizarea Studiului de fezabilitate, întocmită de Consitrans.

”S-a ajuns la un punct de vedere comun între ce doreşte CNAIR-ul şi acele SF-uri. Când spun SF-uri nu mă refer la studii de fezabilitate, ci mă refer la chestii ştiinţifico-fantastice pe care anumiţi proiectanţi au venit să le prezinte beneficiarului, şi anume CNAIR-ului, şi care ne duceau la nişte preţuri de vreo 8 miliarde pe 150-160 de kilometri, lucru inacceptabil. Şi au fost întâlniri periodice în aceste luni, coordonate la nivel de secretar general al ministerului de către Mariana Ioniţă şi s-a ajuns, pare-se, la o formă care e acceptată de toată lumea şi care ne duce cu preţul mult sub jumătate a ceea ce spuneam mai devreme, cele 8 miliarde. Eu sper ca în perioada următoare să se depăşească ultimele, să zicem impedimente, şi să se poată ieşi public cu anumite anunţuri pe această autostradă atât de așteptată”, a precizat Sorin Grindeanu.

CNAIR a inițiat, în data de 13 ianuarie 2023, consultarea publică privind traseul pentru Autostrada Ploieşti – Braşov, publicând în acest sens actualizarea Studiului de fezabilitate, întocmită de firma Consitrans.

Documentația prezintă 5 alternative de traseu pentru Autostrada Ploieşti – Braşov, din care a fost aleasă, ca favorită, cea care cuprinde cele multe tuneluri: tunel de 2 km în zona Ploiești în plină câmpie; tunel de 13 km în zona Comarnic – Breaza; tunel de 7 km în zona Predeal – Pârâul Rece; tunel de 5 km în zona Comarnic – Posada. Alte tuneluri au mai fost propuse în zonele Posada, Sinaia, Bușteni și Azuga. Drept urmare, autorii studiului de fezabilitate au ajuns la un cost de aproximativ 60 milioane euro/km, lucru care a nemulțumit autoritățile.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Primăria Sect. 2 participă la Rabla Local. Pot fi casate inclusiv microbuze, utilitare şi autospeciale

Astăzi a debutat Rabla Local, prin înscrierea primăriilor în program

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...