Advertisement

producția de vehicule electrice
Home Piaţa auto Analize de piață Vehiculele electrice au reprezentat 10% din vânzările globale de mașini în 2022. Unde se va ajunge în 2030

Vehiculele electrice au reprezentat 10% din vânzările globale de mașini în 2022. Unde se va ajunge în 2030

Vehiculele electrice par să fi atins, anul trecut, o etapă-cheie înainte de termen și ar putea fi gata să depășească și mai multe așteptări în deceniul următor.

În 2022, au fost vândute 7,8 milioane de vehicule electrice în întreaga lume, o creștere de 68% față de 2021, potrivit datelor prezentate de Wall Street Journal, care citează studii preliminare ale grupurilor de cercetare auto LMC Automotive și EV-Volumes.com.

Ritmul de creștere a sprijinit vehiculele electrice să atingă pentru prima dată o cotă de piață globală de aproximativ 10% în industria auto.

Deși ponderea de 10% reprezintă doar o cotă modestă din piața totală, industria avansează mai repede decât s-a anticipat. În 2021, de exemplu, Agenția Internațională pentru Energie a estimat că va dura până în 2030 pentru ca vânzările de mașini electrice să atingă ponderi cuprinse între 7% și 12% din vânzările globale de automobile.

Europa și China s-au aflat în fruntea creșterilor, vehiculele electrice reprezentând deja 11% și, respectiv, 19% din totalul vânzărilor de mașini, a relatat Wall Street Journal, citând datele LMC Automotive.

„Anul trecut, fiecare al patrulea vehicul pe care l-am vândut în China a fost un plug-in, iar anul acesta va fi al treilea automobil”, a declarat Ralf Brandstätter, șeful Volkswagen AG în China. „Nu am atins încă punctul de vârf, dar ne așteptăm să ajungem acolo între 2025 și 2030”.

Alte prognoze arată că piața vehiculelor electrice urmează să înregistreze și mai multe progrese în anii următori CB Insights a estimat că, pe piață globală, ponderea vânzărilor de vehicule electrice ar putea ajunge la 22% până în 2030, iar BloombergNEF a calculat că industria de profil ar ajunge la o cotă de piață de aproape 40% până la sfârșitul deceniului.

În pofida acestor previziuni, există semne de încetinire a cererii de vehicule electrice, în special în SUA.

Tesla, de exemplu, a redus prețurile la unele dintre modelele sale de top cu până la 20%, deoarece creșterea ratelor dobânzilor i-a descurajat pe potențialii clienți.

„Scăderea cererii pentru piața globală de vehicule electrice” contribuie și ea la reducerea prețurilor, a declarat Simon Moores, CEO al Benchmark Mineral Intelligence, o agenție de raportare a prețurilor pentru lanțul de aprovizionare a vehiculelor electrice, citat de Business Insider.

 

 

 

CITEȘTE ȘI

CNAIR a încheiat contractul pentru modernizarea DN 71, între Bâldana şi Târgovişte

Finanțare prin PNRR pentru proiecte de investiții în producția și reciclarea bateriilor

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

constructorii auto
Analize de piațăFlotă verde

Noile obiective de CO2 vor forța constructorii auto să vândă vehicule electrice mai ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,35% în primele 8 luni din 2024

Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au ajuns, în primele opt luni...

BYD
Analize de piață

Producătorul de mașini electrice BYD ar fi depășit deja Tesla la nivel global, potrivit ABI Research

Potrivit experților de la compania de cercetare ABI Research, meciul dintre chinezii...

vehicule electrice
Analize de piață

Care este noul segment al cumpărătorilor de vehicule electrice. Analiză BCG

Numărul potențialilor cumpărători de mașini de ultimă generație este în creștere, acești...