Advertisement

autoturisme noi
Home Piaţa auto Flotă verde România primește bani UE pentru autostrăzi dacă elimină 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani

România primește bani UE pentru autostrăzi dacă elimină 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat într-o emisiune la B1TV, că, la negocierea Programului Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) cu Comisia Europeană, România şi-a asumat ca până în anul 2026 să scoată din circulaţie 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca Ministerul Transporturilor să primească fonduri pentru construirea de autostrăzi.

În acest context, ministrul consideră că soluţia pentru eliminarea celor 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani este majorarea unor taxe auto existente deja, adică a celor locale, în condițiile în care Guvernul a anunțat că nu va introduce noi taxe și impozite.

„În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a afirmat ministrul Mediului la B1 Tv.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Mercedes-Benz eVito Furgon, disponibil cu o capacitate mai mare a bateriei

Stellantis: Peugeot va fi o marcă 100% electrică în 2030

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

buftea
Infrastructură

Un pas înainte pentru construcția șoselei de centură a orașului Buftea

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea șoselei de centură a orașului...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

A0 Nord
Infrastructură

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord

A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru realizarea Lotului 1 Dragomirești –...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...