Advertisement

auto
Home Piaţa auto Industrie auto Industrie auto. Electrificarea înseamnă și reconversie

Industrie auto. Electrificarea înseamnă și reconversie

Până la 500.000 de locuri de muncă vor fi eliminate pe măsură ce Europa va trece la vehiculele electrice, atrag atenția cei de la Eectromobility. Un aspect care trebuie să fie luat în calcul încă de-acum, pe măsură ce industria auto trece la procesul de schimbare.

Comisia Europeană a propus o interdicție efectivă a mașinilor noi pe benzină și diesel începând cu 2035. Însă acest proces are o mulțime de efecte. Spre exemplu, trecerea la vehiculele electrice va forța schimbări uriașe în industria auto și va necesita sprijinul UE pentru programele de „recalificare” pentru a ajuta lucrătorii să se pregătească pentru un viitor cu zero emisii, potrivit unui raport independent.

Platform for Electromobility, un grup industrial, a declarat că un raport al Boston Consulting Group a arătat că până în 2030 ocuparea forței de muncă în industria auto europeană va scădea cu mai puțin de 1%, de la 5,7 milioane de oameni în prezent, pe fondul tranziției la vehiculele electrice. Dar locurile de muncă la producătorii și furnizorii tradiționali axați pe motoarele cu ardere vor scădea cu 20 la sută și, respectiv, cu 42 la sută – dintre aceștia aruncând 500.000 de poziții cumulative. În același timp, ocuparea forței de muncă la furnizorii concentrați pe tehnologia cu emisii zero va crește cu 300.000 de lucrători, reprezentând o creștere de 10%, se arată în studiu.

Producătorii de automobile au avertizat că locurile de muncă din fabricile convenționale de motoare cu ardere vor fi deosebit de periculoase și au cerut Uniunii Europene să ajute la atenuarea impactului pe care îl va avea trecerea la electricitate asupra acelor lucrători din producție.

Platform for Electromobility a spus că studiul prezice creșteri uriașe de locuri de muncă pentru producția de energie legată de industria auto și infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Oficialii grupului afirmă că UE, guvernele și companiile ar trebui să se concentreze pe investițiile în educație, formare, „perfecționare” și „recalificare” a lucrătorilor pentru a „a se asigura că nimeni nu este lăsat în urmă”, pe măsură ce industria face tranziția la vehiculele electrice. „Industria auto este atât de strategică pentru Europa în general, implicând o mulțime de oameni care locuiesc peste tot, așa că este important ca UE să colaboreze cu statele membre la politica de însoțire”, a declarat pentru Reuters Arne Richters, președintele Platform for Electromobility. „Recalificarea și transformarea acesteia într-o prioritate strategică este un punct crucial”.

Grupul reprezintă o serie de organizații și companii, inclusiv producătorii de automobile Tesla, Renault și Nissan, compania de încărcare ChargePoint și conglomeratul american 3M.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Ungaria își recalifică forța de muncă pentru a lucra în industria bateriilor

Când s-au produs, în 2020, cele mai grave accidente pe șoselele din România?

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...