Advertisement

Porr Construct
Home Infrastructură Porr Construct va realiza Secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Contestațiile au durat doi ani

Porr Construct va realiza Secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti. Contestațiile au durat doi ani

Compania Porr Construct va proiecta şi va executa Secţiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, între Tigveni și Curtea de Argeş, valoarea contractului fiind de aproximativ 1,679 miliarde lei, fără TVA, a anunțat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

La semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeş a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, în lungime de 9,86 km, a participat ministrul Transporturilor, Dan Vîlceanu, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioşteanu, alături de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

„Sunt bucuros să mă aflu aici la această semnare ce marchează un moment foarte important pentru Autostrada Sibiu-Piteşti. După mai bine de 2 ani, am reuşit astăzi să semnăm contractul pentru Secţiunea 4, o porţiune de drum ce prezintă câteva caracteristici aparte, vorbim de 12 poduri şi de un tunel cu o lungime de peste 1.300 de metri. Am încredere că relaţia dintre CNAIR şi antreprenor va fi una extrem de bine închegată pentru a duce la bun sfârşit construcţia acestei secţiuni a autostrăzii”, a arătat Dan Vîlceanu.

Potrivit acestuia, semnarea contractului a fost întârziată mai bine de doi ani de numeroase contestații.

”Contractul a putut fi semnat după adoptarea de către Guvernul Florin Cîţu a OUG 3/2021, care oprește posibilitatea unor companii de a bloca semnarea unor contracte foarte importante de construcție a autostrăzilor. Autostrada Sibiu-Pitești are o importanță foarte mare în desfășurarea traficului pe direcția coridorului IV Pan European și, în calitate de ministru interimar al Transporturilor, am transmis constructorului faptul că este foarte important ca această lucrare să fie terminată în termenul stabilit prin contract, dar am și reiterat faptul că se poate baza pe sprijinul ministerului”, a adăugat Dan Vîlceanu.

La rândul său, Cristian Pistol a precizat că Autostrada Sibiu – Piteşti este prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi.

„Este încă un pas pentru construcția acestei autostrăzi extrem de importantă, nu doar pentru România, ci și pentru economia europeană. Autostrada Sibiu – Piteşti este deosebit de relevantă pentru desfăşurarea traficului pe Coridorul IV Pan European, deoarece asigură la nivel funcţional o traversare de la Vest la Est a teritoriului naţional. De asemenea, este şi prima legătură cu reţeaua rutieră europeană care traversează Munţii Carpaţi. Acest obiectiv al României şi al Uniunii Europene este aşteptat de mai bine de trei decenii”, a precizat Pistol.

Valoarea contractului este de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile. Ca durată, contractul prevede 16 luni pentru proiectare, 44 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de artă de o complexitate majoră, precum: construirea a 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, construirea unui tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, judeţul Argeş.

Conform CNAIR, stadiul celorlalte secţiuni ale autostrăzii este următorul:

  • Secţiunea 1: Sibiu – Boiţa (km 0+000 – km 14+150),
    – lotul 1, în lungime de 13,17 km, se află în execuţie, stadiul fizic actual fiind de 53,51%;
  • Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu, în lungime de 31,33 km, este în stadiu de evaluare oferte;
  • Secţiunea 3: Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,4 km, are ca dată pentru depunerea ofertelor 20 ianuarie 2022;
  • Secţiunea 5: Curtea de Argeş – Piteşti, în lungime de 30,35 km, se află într-un stadiu fizic de realizare a lucrărilor de 3,87%.

Sursa foto: Dan Vîlceanu Facebook

 

CITEȘTE ȘI:

Volvo Cars vrea să construiască, în câțiva ani, cea de-a treia fabrică din Europa

Autobuzele din Capitală nu vor mai circula pe liniile de tramvai din 27 decembrie

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...