Advertisement

producția de vehicule electrice
Home Piaţa auto Industrie auto Creșterea vânzărilor de mașini electrice va scumpi metale, precum litiu, cobalt și cupru

Creșterea vânzărilor de mașini electrice va scumpi metale, precum litiu, cobalt și cupru

Metalele utilizate în producţia de mașini electrice, cum ar fi litiu, cobalt şi cupru, se află în centrul revoluţiei care are loc în prezent în industria auto. Reglementările stricte, programele de sprijin guvernamental şi utilizarea sporită a vehiculelor electrice în anumite regiuni stimulează puternic cererea pentru aceste metale, care sunt acum indispensabile în fabricarea bateriilor.

Dezechilibrele dintre cerere şi ofertă determină o creştere a preţurilor, chiar dacă cota de piaţă a vehiculelor electrice rămâne modestă. În ultima sa analiză, Coface nu prevede modificări majore ale acestor evoluţii de preţ în următorii doi ani.

Potrivit specialiştilor companiei de consultanţă, diferitele configuraţii ale bateriilor sau posibila utilizare a hidrogenului ca sursă de energie nu vor reduce presiunea asupra utilizării acestor metale, chiar dacă costul ridicat al integrării lor contribuie la încurajarea cercetării şi dezvoltării în tehnologiile alternative. Totuşi, aceste eforturi ar putea schimba situaţia pe termen lung, în contextul concurenţei puternice între ţările care doresc să obţină un avantaj în următoarea generaţie de vehicule.

Metale sunt esenţiale în producerea bateriilor pentru mașini electrice

Segmentul vehiculelor electrice continuă să crească la nivel global, cu o cotă de piaţă de 13% în 2020 comparativ cu 8% în 2019.

Potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie, în timp ce vânzările de maşini au scăzut cu 6% în 2020, vânzările de vehicule electrice au crescut cu 41%, întrucât Europa a arătat un apetit puternic pentru acest segment

Totodată, în primul trimestru al anului 2021, vânzările de mașini electrice au crescut cu 41% faţă de T1 2020, şi se estimează că acestea vor creşte cu 70% în 2021

În plus, motoarele cu ardere internă vor fi interzise la vânzare pe unele pieţe, inclusiv în Europa până în 2035, eliminând concurenţa pentru motoarele electrice.

Această tendinţă pune presiune pe metalele necesare în producerea vehiculelor: litiu, cobalt, grafit, nichel, elemente din pământuri rare, aluminiu şi cupru. Câteva zeci de kilograme de metale, dacă nu chiar sute, sunt utilizate în producţia de baterii, în special aluminiu, care reprezintă aproximativ jumătate din greutatea totală, urmat de cupru, grafit şi nichel.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Circulație deschisă pe bretelele 3 și 4 ale Nodului Rutier Sebeș

Aplicaţie pentru parcările şi spaţiile de servicii de pe drumurile naţionale şi autostrăzilor

CORONAVIRUS. De la 1 august, Grecia intră în Zona roșie, iar Franţa, în Zona galbenă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...