Advertisement

Autostrada A8
Home Infrastructură Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport

Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni, parte din A8, va fi construit din bani europeni, prin Programul Operaţional Transport (POT) 2021 – 2027, a anunțat Costel Alexe, președintele Consiliului Judeţean Iaşi.

”Aşa cum capetele de autostradă le-am integrat în PNRR, ne-am asumat să găsim cele mai bune opţiuni de finanţare şi cele mai rapide procese de implementare astfel încât să beneficiem de această autostradă cât mai curând posibil. Este un obiectiv asumat în faţa ieşenilor de către Partidul Naţional Liberal şi este şansa unei întregi regiuni de a ne conecta cu Vestul României. Iaşul şi Moldova nu mai pot aştepta iar actuala guvernare a înţeles acest lucru şi astfel am ajuns pe harta priorităţilor naţionale”, arată şeful CJ Iaşi, Costel Alexe.

La începutul lunii mai 2021, CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea / revizuirea / actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, contractul fiind semnat cu firma Consitrans în luna aprilie. Finanțarea este asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, a menționat CNAIR.

Lungimea estimată pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni este de 100 km, traseul fiind divizat în patru sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la pod peste Prut la Ungheni.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat săptămâna trecută la Iaşi, că în PNRR, pe partea de infrastructură, majoritatea fondurilor sunt alocate autostrăzilor din Moldova, evitând să anunţe un termen-limită pentru finalizarea lucrărilor la autostrada A8 Târgu Mureş – Iași – Ungheni.

 

CITEȘTE ȘI:

Și ANAF își reînnoiește flota. 15 autoturisme prin Rabla Clasic

Flotă verde pentru Senat. Licitație pentru 17 vehicule hybrid plug-in

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Focșani - Brăila
Infrastructură

Documentația pentru Drumul Expres Focșani – Brăila, transmisă la ANAP

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, spre validare către Agenția Națională...

DN 2
Infrastructură

Constructor desemnat pentru modernizarea Centurii Bucureşti, între DN 2 şi A2

Asocierea Maristar COM – Hydrostroy AS – Patstroy VDH EAD a câştigat...

Ruse
Infrastructură

Proiectarea celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse, la un pas de lansarea în licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, vineri, la...

Bârlad
Infrastructură

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe VO Bârlad. Cei 11,2 km au fost construiți în 6 ani

Circulaţia autovehiculelor a fost deschisă oficial, joi, pe Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad,...