Advertisement

energie electrică
Home Piaţa auto Industrie auto Ecologiștii solicită o înăsprire a normelor de depoluare pentru vehiculele comerciale ușoare

Ecologiștii solicită o înăsprire a normelor de depoluare pentru vehiculele comerciale ușoare

Uniunea Europeană trebuie să întărească în mod dramatic obiectivele actuale în privința emisiilor de CO2 ale vehiculelor comerciale ușoare, susține Transport and Environment (T&E), un grup de lobby extrem de influent.

Conform T&E, o analiză recentă realizată pe piața autoutilitarelor a relevat faptul că în 2020 nu a fost realizată nicio reducere a emisiilor medii, acestea rămânând foarte aproape de nivelul din 2017. Totodată, agenția notează că în această zonă a pieței auto obiectivele UE în materie de CO2 sunt atât de slabe încât majoritatea producătorilor le pot îndeplini fără a vinde o singură autoutilitară cu emisii zero.

„Standardele care au intrat în vigoare la începutul anului 2020 trebuiau să facă vehiculele comerciale ușoare mai curate, dar producătorii de acestora nu au trebuit să facă aproape nimic pentru a le atinge. Cu obiective patetice de CO2, boom-ul comerțului online devine un coșmar pentru planeta noastră”, consideră James Nix, oficial al T&E.

Acesta arată că livrările de produse comandate online de populația din Uniunea Europeană au crescut enorm în perioada pandemiei și, cum aceastea sunt transportate cu autoutilitare alimentate cu benzină sau motorină, au avut un efect dramatic asupra nivelului emisiilor poluante.

În plus, James Niz susține că, în timp ce vânzările de autoturisme electrice și hibride cu încărcare la priză (plug-in) aproape s-au triplat în 2020, ajungând la peste 1 milion de vehicule, adică mai mult de 10% din piață, cele de autoutilitare electrice au crescut insignifiant până la doar 2% din piață.

În acest context, T&E solicită eliminarea progresivă din circulație a vehiculelor comerciale ușoare alimentate cu combustibili fosili până în 2035 și trecerea la mașini 100% electrice.

Totodată, grupul de lobby susține că UE trebuie să crească presiunea asupra producătorilor de vehicule comerciale ușoare reducând termenul până la care emisiile de CO2 vor fi reduse cu 31% din 2030 în 2027. Iar în 2031 obiectivul ar trebui să fie mult mai ambițios, de cel puțin 60%. Ulterior, din 2035, utilitarele cu motoare cu combustie internă ar trebui complet interzise în UE.

Fără a lua în calcul costurile pe care o astfel de inițiativă le-ar plasa în rândul utilizatorilor, T&E dorește chiar împiedicarea producătorilor să mai producă vehicule comerciale ușoare hibride. Raportările luate în calcul de ecologiști arată că propietarii de mașini plug-in hybrid nu le încarcă la timp și, bazându-se mai mult de motorul cu ardere internă, poluează mult mai mult decât este enunțat în datele tehnice ale vehiculului respectiv.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...