Citroën ë-Berlingo Van floteauto.ro
Home Piaţa auto Flotă verde Citroën ë-Berlingo Van, utilitară electrică ușoară cu baterie de 50 kWh

Citroën ë-Berlingo Van, utilitară electrică ușoară cu baterie de 50 kWh

Citroën a prezentat ë-Berlingo Van, versiunea electrică a vehiculului utilitar ușor. Modelul dispune de o baterie de 50 kWh, care permite călătorii de până la 275 km.

Citroën ë-Berlingo Van este construit pe platforma e-CMP a grupului PSA. Vor exista două versiuni, ambele cu aceeași capacitate a bateriei, care oferă o autonomie suficientă pentru călătoriile zilnice ale majorității utilizatorilor din segment.

Pentru a maximiza autonomia, ë-Berlingo Van are și un sistem de recuperare a energiei la decelerare. Pentru o recuperare și mai puternică, există și un mod ”B”, activat la apăsarea unui buton de pe consola centrală. Bateria este localizată sub scaune și podeaua spațiului de marfă. Ea este garantată 8 ani sau 160.000 km (cu o capacitate de 70% la finalul perioadei de garanție). Un certificat de capacitate a bateriei va fi emis după un an sau 20.000 km, iar apoi la fiecare revizie (la fiecare 2 ani sau 40.000 km).

Poziția înaltă la volan, direcția asistată electric și diametrul de bracaj de 10,8 metri garantează o bună manevrabilitate în oraș. Modelul este echipat cu un motor electric ce dezvoltă 100 kW (136 CP) și 260 Nm. Viteza maximă este de 130 km/h.

Aceste performanțe sunt disponibile însă doar în modul Power. În modul Normal, motorul este limitat electronic la 80 kW și 180 Nm. Pentru conservarea energiei se poate folosi modul Eco, în care motorul dezvoltă 60 kW și 190 Nm, iar funcționarea sistemelor de încălzire și răcire este redusă, dar nu oprită.

Citroën ë-Berlingo Van: 3 posibilități de încărcare

  • la o priză domestică de 8A, bateria poate fi încărcată 100% în mai puțin de 15 ore (sau 5,5 ore pentru 100 km). La o priză domestică de 16A, durata de încărcare se înjumătățește. Cablul necesar este standard.
  • la o stație rapidă privată sau publică, care necesită instalarea unui Wallbox între 3,7 și 22 kW, prin intermediul unui cablu opțional. Încărcarea de la 0 la 100% se face în 7,5 ore (monofazat, 7,4 kW) sau în 5 ore (trifazat, 11 kW)
  • la o stație publică super rapidă, cu până la 100 kW, cu cablul integrat stației. Permite încărcarea până la 80% în doar 30 de minute.

ë-Berlingo Van oferă și funcția de amânare a încărcării, astfel încât electricitatea poate fi folosită la prețul cel mai mic. Prin aplicația My Citroën se pot controla de la distanță funcții precum încărcarea bateriei sau pornirea climatizării. De asemenea, se afișează de la distanță nivelul bateriei sau autonomia disponibilă.

Citroën ë-Berlingo Van

Citroën ë-Berlingo Van floteauto.roDin punct de vedere al designului și spațiului de marfă, modelul nu diferă de versiunea convențională Berlingo. Ecranul central are în standard 5 inci, iar opțional poate fi montat unul de 10 inci sau chiar un head-up display.

ë-Berlingo Van poate transporta 2 sau 3 persoane. Versiunile disponibile sunt M (4,40 metri lungime) și XL (4,75 metri lungime). Înălțimea ambelor versiuni este de 1,84 m. Lungimea de încărcare obținută cu ajutorul sistemului Extenso® Cabin de pliere a scaunului pasagerului ajunge la 3,09 m (veriunea M) și 3,44 m (XL).

Cu o lățime a spațiului de marfă de 1,23 m între pasajele roților, ë-Berlingo Van poate transporta doi europaleți unul în spatele celuilalt. Volumul de marfă este între 3,3 și 4,4 metri cubi, iar sarcina utilă ajunge la 800 kg.

Confortul șoferului poate fi desăvârșit cu sistemele de deschidere și pornire fără mâini, senzorii de parcare față, camera pentru mers cu spatele, farurile inteligente, frâna de parcare electrică, indicatorul de depășire a sarcinii sau tehnologia Mirror Screen. La capitolul siguranță, modelul vine cu sistemul activ Safety Brake, avertizare activă la depășirea benzii de rulare, avertizare risc de coliziune, Grip Control cu Hill Assist Descent, recunoașterea indicatoarelor rutiere sau monitorizarea unghiului mort.

Modelul va ajunge la dealeri în a doua jumătate a anului 2021.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

puncte de încărcare
Analize de piațăFlotă verde

ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030

Un nou raport al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) dezvăluie un...

electrice
Flotă verde

Producătorii auto nu reușesc să livreze mașini electrice la prețuri accesibile

Doar 17% dintre mașinile electrice (BEV) vândute în Europa sunt în segmentul...

Flotă verdePiaţa auto

Ford E-Transit, actualizări importante

Ford Pro introduce opțiunea de autonomie extinsă pentru E-Transit și crește versatilitatea...

Carlos Tavares
Flotă verde

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares, CEO Stellantis, și-a reiterat punctul de vedere conform căruia mașina...