Advertisement

Numărul insolvenţelor
Home Miscellanea Business România, țara din ECE cu cele mai multe insolvențe în pandemie

România, țara din ECE cu cele mai multe insolvențe în pandemie

Potrivit raportului PwC ”Global Restructuring Trends”, de la începutul pandemiei, numărul de insolvențe și procese de restructurare s-au situat la un nivel redus în statele din Europa Centrală și de Est (ECE), excepții fiind România, care a înregistrat o creștere a numărului de insolvențe, și Cehia, care a raportat un avans al activității de restructurare.

Analiza relevă că atât insolvențele, cât și restructurările au fost ținute sub control de sprijinul guvernamental, însă odată cu încetarea măsurilor de susținere a economiilor, este de așteptat ca numărul insolvențelor să crească.

”Până în prezent, atât ratele de insolvență, cât și presiunile de restructurare au fost, în general, ținute sub control de intervenția guvernului prin măsuri precum amânarea la plata taxelor, garanții pentru împrumuturi sau șomaj tehnic. Însă aceste măsuri sunt aplicate pe o perioadă determinată și, odată ce vor înceta, este de așteptat ca numărul insolvențelor să crească. Iată de ce, pentru a avea șanse mai mari de a supraviețui, companiile trebuie să ia în considerare strategii de reconfigurare a planurilor și operațiunilor înainte ca guvernele să-și retragă sprijinul. Unele companii au inițiat deja planuri de restructurare încă din acest ultim trimestru al anului 2020 și este de așteptat ca această activitate să se intensifice în primul trimestru din 2021”, a declarat Dinu Bumbăcea, Partener și Liderul Serviciilor de Consultanță pentru Afaceri, PwC România.

Potrivit raportului PwC, rata insolvențelor este așteptată să crească la nivel global, pe finalul acestui an și anul viitor, în special în rândul companiilor din industrii grav afectate de criza sanitară, precum turismul, transporturile sau retailul cu produse nealimentare. Industriile care rămân sub presiune în regiunea ECE sunt auto, retail cu produse nealimentare, turism și ospitalitate.

În cazul României, numărul insolvențelor a fost în creștere în 2020, reiese din datele Oficiului Național al Registrului Comerțului. Astfel, numărul entităților intrate insolvență a urcat de la 1.392, în luna aprilie a acestui an, la 4.606, în octombrie. Totuși numărul se menține sub valoarea înregistrată în aceeași lună a anului trecut.

Activitatea de restructurare poate juca un rol cheie în sprijinirea afacerilor și reducerea numărului de insolvențe potențiale și menținerea ratelor șomajului la un nivel scăzut. În prezent peste 40 de milioane de angajați din 37 de economii la nivel global se află în șomaj tehnic, iar previziunile nu sunt prea optimiste.

De la începutul pandemiei, companiile s-au concentrat în principal pe păstrarea lichidității prin folosirea măsurilor guvernamentale de sprijin, precum și pe reducerea costurilor și stabilizarea lanțurilor de aprovizionare. De acum, ar trebui să se concentreze și pe gestionarea datoriilor acumulate în perioada de blocaj al activității, restructurări financiare, consolidări și dezinvestirea activelor non-core.

Aflat la a treia ediție, raportul ”Global Restructuring trends” analizează modul în care guvernele și companiile au reacționat la impactul economic al pandemiei COVID-19 și prezintă provocările care urmează în 37 de economii din întreaga lume.

 

CITEȘTE ȘI:

Cod galben de ploaie, burniţă şi polei pentru 12 județe

Controlul traficului rutier, cu vehicule noi. Flota ISCTR crește cu 42 de autoturisme

Honda întrerupe producția în Marea Britanie. De ce a rămas fără piese

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

volvo
Business

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce...

MOL
Business

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

La rafinăria MOL din Százhalombatta a început producția în cea mai mare...

Chrysler
Business

Stellantis refuză să vândă Chrysler strănepotului fondatorului mărcii

Strănepotul fondatorului Chrysler l-a contactat pe șeful Stellantis pentru a-și exprima nemulțumirea...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...