Advertisement

Bateria care se încarcă în 10 minute
Home Piaţa auto Flotă verde Bateria care ”se încarcă cu 480 km” în 10 minute

Bateria care ”se încarcă cu 480 km” în 10 minute

Universitatea Penn State din Pennsylvania a creat o baterie revoluționară care poate oferi o autonomie de 480 km după numai 10 minute petrecute la priza de curent.

Această nouă baterie poate înlătura una dintre barierele care împiedică clienții să cumpere autoturisme electrice: timpul petrecut la priza de curent. Practic, odată cu lansarea noului tip de baterie, veți petrece la priză un timp apropiat de cel necesar pentru a alimenta un motor cu combustibil fosil.

Actualmente, prizele de curent continuu oferă o putere de 50-350 kW pe oră, iar folosind-o pe cea mai performantă, puteți obține 400 km în 15 min. Iar asta, numai dacă dețineți un Porsche Taycan, singura electrică capabilă să tragă 350 kW într-o oră.

Pentru a scădea timpul la 10 minute, ar fi nevoie de o sursă de 400 kW, doar că, la acest ritm de încărcare, bateria Li-ion ar avea mult de suferit: s-ar încinge, ar putea exploda și pe electronul negativ s-ar forma depozite de litiu, fapt care ar scădea capacitatea bateriei.

Acesta este cel mai ieftin SUV electric!

Pe acest fond, cercetătorii de la Universitatea Penn State au demonstrat că mici modificări aduse bateriei, împreună cu încălzirea graduală a electrozilor bateriei la peste 60 grade Celsius, urmată de răcirea lor bruscă, permite încărcarea mult mai rapidă (480 km în 10 minute), de circa 2.500 de ori, fără a degrada bateria.

”Am demonstrat că putem încărca un vehicul electric în 10 minute cu energie pentru 200 – 300 de mile (322-483 km, în funcție de consumul mașinii, n.r.). Și putem face asta de 2.500 de ori cu aceeași baterie, încărcând astfel suficient curent pentru jumătate de milion de mile (peste 800.000 km, n.r.)”, a declarat profesorul Chao-Yang Wang.

Pentru a reuși această performanță, specialiștii au aplicat electrodului negativ o folie subțire de nichel, prin care electronii ”curg” controlat în funcție de temperatura electrozilor. Astfel, se evită formarea depunerilor de litiu. Tehnologia este perfect adaptabilă oricărui autoturism dotat cu sistem de răcire a bateriilor.

Pare că s-au rezolvat deja câteva dintre cele mai mari probleme ale automobilelor electrice: bateria este suficient de rezistentă în timp, se încarcă repede și poate asigura autonomii ridicate. Mai rămân doar două: prețul ridicat de achiziție și rețeaua slabă de stații de încărcare.

via news.psu.edu

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...