Peste 26.000 de autoturisme cu defecţiuni majore au fost scoase din trafic

Anul trecut şi în primul semestru din 2019, un număr de 26.367 de certificate de înmatriculare au fost reţinute de Registrul Auto Român, ca urmare a unor defecţiuni tehnice majore sau periculoase constatate.
defecţiuni

Pe parcursul anului trecut, Registrului Auto Român – RAR a controlat în trafic un număr de 67.807 vehicule, iar pentru un număr de 22.849 de vehicule (33,7%) Poliţia Rutieră a luat măsuri de sancţionare, fiind reţinute 495 permise de conducere şi 17.678 certificate de înmatriculare. Dintre acestea, 306 vehicule au fost imobilizate şi pentru 93 de vehicule a fost anulată valabilitatea ITP.

În plus, în cursul primului semestru din 2019 au fost controlate 33.508 de vehicule, iar pentru un număr de 10.854 de maşini (32,4%) au fost aplicate sancţiuni, fiind reţinute 204 permise de conducere şi 8.689 de certificate de înmatriculare. Dintre acestea, 182 vehicule au fost imobilizate, iar pentru un număr de 32 vehicule a fost anulată valabilitatea ITP.

„Aceste valorile nu reflectă starea generală a parcutui auto la nivel naţional, având în vedere faptul că aceste controale nu au fost realizate pe eşantioane reprezentative de vehicule şi nici nu a fost urmărit un criteriu statistic de oprire a acestora”, spun reprezentanţii RAR într-un document transmis Senatului. Instituţia deţine 44 de autolaboratoare complet echipate, câte unul pentru fiecare judeţ şi 4 pentru municipiul Bucureşti şi judeţut Ilfov.

De precizat că RAR controlează tehnic în trafic numai autoturismele, nu şi vehiculele destinate transportului rutier de persoane având mai mult de 9 locuri, inclusiv locul conducătorului auto, ori vehiculele destinate transportului rutier de mărfuri având masa totală maximă autorizată de peste 3,5t. Acestea sunt verificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).

La controlul tehnic în trafic sunt selectate în vederea controlului vehiculele aflate în circulaţie pentru care există indicii privind o stare tehnică precară.
„Scopurile principate ale controlului constau în eliminarea temporară din trafic a vehiculelor ce prezintă defecţiuni tehnice majore sau periculoase de natură a afecta desfăşurarea traficului rutier în depline condiţii de siguranţă precum şi depistarea vehiculelor care circulă pe drumurite publice fără a avea inspecţie tehnică periodică în termen de valabilitate, dar se constituie şi într-o pârghie de supraveghere a activitaţii staţiilor autorizate de ITP”, subliniază reprezentanţii RAR.

Aceştia menţionează că vehiculele pentru care Poliţia Rutieră a retras certificatele de înmatriculare ca urmare a unor defecţiuni tehnice majore sau periculoase constatate de către inspectorii RAR, pot fi repuse în circulaţie numai după promovarea inspecţiei tehnice în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare, efectuată exclusiv într-o reprezentanţă RAR.

Pe de altă parte, reprezentanţii RAR spun că, tot pentru supravegherea parcului naţional de vehicule, instituţia monitorizează şi activitatea staţiilor ITP.

Astfel, pentru a controla modul în care a decurs Inspecţia Tehnică Periodică, RAR a reverificat, anul trecut, 84.573 de vehicule, iar în cursul primului semestru din 2019, alte 49.840 de vehicule, care fuseseră inspectate anterior în staţiile ITP. Potrivit rapoartelor de monitorizare, în 2018 au fost avertizaţi 508 inspectori tehnici atestaţi ITP, din care, pentru 36 au fost anulate certificatele de atestare. În semestrul I din 2019, au fost avertizaţi 295 inspectori tehnici atestaţi ITP, din care, pentru 16 au fost anulate certificatele de atestare.

 

CITEŞTE ŞI:

Bateria care ”se încarcă cu 480 km” în 10 minute

Interviu cu Thomas Ulbrich, șeful diviziei Volkswagen E-Mobility

Leasing financiar pentru vehicule rulate

 

Adaugati comentariu