Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto TRW Automotive Safety Systems ar putea prelua o parte dintre disponibilizaţii Delphi Packard

TRW Automotive Safety Systems ar putea prelua o parte dintre disponibilizaţii Delphi Packard

Închiderea fabricii Delphi Packard din Moldova Nouă va lăsa pe drumuri 808 salariaţi. Ministrul Muncii, Olguţa Vasilescu, spune că, până în acest moment, aproximativ 50 de muncitori ar putea fi preluaţi de TRW Automotive Safety Systems, la Oraviţa, iar alţi 10, de Netex Consulting, în Reşiţa.

În data de 23 ianuarie 2018, americanii de la Delphi Packard au notificat Agenţiei Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Caraş-Severin intenţia de concediere a unui număr de 808 salariaţi, în perioada martie mai 2018. Delphi este furnizor global în electronică şi tehnologii pentru automobile, vehicule comerciale şi alte segmente de piaţă cu acest profil.

Soluţii imediate pentru toţi muncitorii disponibilizaţi nu prea există. AJOFM din Caraş-Severin nu poate acorda decât ajutorul standard, dar care cere timp.

Potrivit ministrului Muncii, Olguţa Vasilescu, AJOFM Caraş-Severin şi-a anunţat disponibilitatea de a înfiinţa un
comitet de sprijin format din angajatori, sindicate, reprezentanţi ai salariaţitor şi ai patronatelor pentru a face
cunoscut muncitorilor concediaţi măsurile sociale de care pot beneficia şi posibilitatea participării la cursuri de
recalificare.

„Conducerea AJOFM Caraş-Severin a identificat până la această dată două societăţi comerciale care intenţionează încadrarea a unui număr de peste 60 de persoane din rândul celor disponibilizate: TRW Automotive Saftey Systems, cu punct de lucru în Oraviţa, cel puţin 50 de persoane şi Netex Consulting cu punct de lucru în  Reşiţa, 10 persoane. Menţionăm că, aceste angajări se vor realiza după încetarea contractelor de muncă”, a precizat ministrul Muncii.

Compania TRW Automotive Safety Systems, deţinută de grupul german ZF Friedrichshafe, produce volane şi componente pentru aibaguri în fabricile din Timişoara, Oraviţa, Lupeni, Baia Mare, Roman şi Marghita.

Posibil ajutor european

Pe lângă măsurile de protecţie socială pasivă acordate şomerilor (indemnizaţii de şomaj sau venituri de
completare) de către stat, disponibilizaţii ar mai putea beneficia şi de ajutoare sociale provenite Fondul
European de ajustare la Globalizare (FEG).

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpert.ro

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...

nio
Industrie auto

Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles

Într-un climat tensionat la Bruxelles cauzat de anunțul din luna iulie privind...

Nokian Tyres
Industrie auto

Nokian Tyres a inaugurat la Oradea prima fabrică de anvelope din lume cu zero emisii de CO2

Nokian Tyres a inaugurat fabrica de anvelope pentru autoturisme din Oradea, care...