Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto CE solicită clarificări suplimentare de la 5 state pentru emisiile auto

CE solicită clarificări suplimentare de la 5 state pentru emisiile auto

Comisia a decis astăzi să trimită scrisori suplimentare de punere în întârziere Germaniei, Greciei, Luxemburgului, Spaniei şi Regatului Unit, în care le solicită informaţii suplimentare cu privire la aplicarea, de către acestea, a normelor UE referitoare la omologarea de tip (Directiva 2007/46/CE).

După o evaluare atentă a răspunsurilor Germaniei, Luxemburgului, Spaniei şi Regatului Unit la scrisorile de punere în întârziere trimise în decembrie 2016, Comisia solicită clarificări suplimentare în legătură cu motivele pentru care aceste state membre nu au sancţionat un producător de automobile care a utilizat dispozitive de manipulare interzise de legislaţia UE.

De asemenea, Comisia solicită informaţii suplimentare Greciei cu privire la sistemul naţional de sancţiuni instituit în conformitate cu legislaţia UE privind omologarea de tip.

Tot astăzi, Comisia a închis cazul împotriva Lituaniei, considerând că sistemul de sancţiuni introdus este compatibil cu legislaţia UE.

Procedura de „infringement” este declanşată de către Comisie împotriva statelor ce nu îşi respectă obligaţiile comunitare. Declanşarea acesteia poate fi provocată în trei cazuri:

a) Omiterea notificării actelor normative naţionale care transpun şi implementează directivele – statele membre au obligaţia de a notifica legislaţia de transpunere şi pe cea care asigură implementarea;

b) Neconformarea legislaţiei naţionale la cerinţele normelor comunitare – aceasta înseamnă că legislaţia internă trebuie să se afle în deplină concordanţă cu cerinţele Uniunii;

c) Aplicarea necorespunzătoare a actelor normative comunitare – statele membre au, de asemenea, obligaţia de a asigura aplicarea dispoziţiilor comunitare.

În prima etapă a declanşării procedurii, Comisia redactează o “scrisoare de punere în întârziere“ pe care o transmite statului respectiv şi în care sunt precizate încălcările legislaţiei comunitare. Scrisoarea reprezintă deschiderea formală a procedurii de infringement.

Următoarea etapă o reprezintă “Avizul motivat”, adică ultima avertizare a Comisiei înaintea sesizării CJUE, avertizare ce vine în lipsa observaţiilor statului membru sau în cazul în care acestea sunt considerate nesatisfăcătoare.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...

nio
Industrie auto

Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles

Într-un climat tensionat la Bruxelles cauzat de anunțul din luna iulie privind...

Nokian Tyres
Industrie auto

Nokian Tyres a inaugurat la Oradea prima fabrică de anvelope din lume cu zero emisii de CO2

Nokian Tyres a inaugurat fabrica de anvelope pentru autoturisme din Oradea, care...