Advertisement

bosch
Home Piaţa auto Industrie auto 2020, un an financiar mai bun decât se preconiza. Bosch se bazează pe AIoT, electrificare și hidrogenul verde

2020, un an financiar mai bun decât se preconiza. Bosch se bazează pe AIoT, electrificare și hidrogenul verde

Bosch, furnizorul de tehnologie și servicii, combină internetul lucrurilor (IoT) cu inteligența artificială (IA) și consideră că electromobilitatea îi va permite să dezvolte noi oportunități de afaceri în contextul modificărilor profunde, în materie de tehnologie și ecologie care au loc în prezent.

„Bosch a ieșit cu bine din primul an de pandemie de coronavirus”, a declarat Dr. Volkmar Denner, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la conferința de presă pentru prezentarea raportului anual pentru 2020 al companiei. „Suntem unul dintre câștigători în tranziția către electromobilitate și ne extindem în mod semnificativ activitatea în domeniul software, prin implicarea inteligenței artificiale”.

În tehnologia pentru sisteme de propulsie, electromobilitatea se evidențiază ca activitate de bază a companiei Bosch. Denner a raportat efectuarea unor investiții de anvergură în acest domeniu: încă 700 de milioane de euro doar în acest an. Până în prezent, investițiile sale inițiale în electromobilitate totalizează cinci miliarde de euro. În prezent, veniturile din vânzări realizate de Bosch în materie de componente ale sistemului de propulsie electric înregistrează o creștere de două ori mai rapidă decât a pieței, la aproape 40 de procente. Obiectivul este de a spori de cinci ori cifra vânzărilor anuale, până la un total de aproximativ cinci miliarde de euro până în 2025 și de a atinge această țintă chiar cu un an mai devreme. „Electromobilitatea a încetat demult să fie un pariu pe viitor. Investițiile noastre inițiale încep acum să dea roade”, a declarat CEO-ul Bosch la conferința de presă online. Per ansamblu, Bosch a înregistrat comenzi în valoare de peste 20 de miliarde de euro până la finalul anului 2020. După cum a explicat Denner, tehnologia Bosch și-a găsit chiar drumul spre planeta Marte, ca parte a misiunii actuale a NASA. Senzorii speciali de rotație și accelerație Bosch sunt responsabili pentru stabilizarea elicopterului Ingenuity Mars, care a transmis imagini spectaculoase de pe Planeta Roșie.

În primele trei luni ale acestui an, vânzările Grupului Bosch au înregistrat o creștere cu 17,0 procente față de anul precedent.

„Cu un prim trimestru bun, Bosch a pășit cu succes în anul 2021”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședinte al consiliului de administrație Bosch. Acesta și-a exprimat încrederea cu privire la anul 2021, dar se așteaptă să fie un alt an plin de provocări. Pentru perioada de raportare actuală, se preconizează ca cifra vânzărilor să crească cu aproximativ 6 procente față de anul precedent, în timp ce marja din operațiuni se va îmbunătăți ușor, la aproximativ 3 procente – sau aproximativ 4 procente fără costuri de restructurare. Cu toate acestea, acest lucru depinde de efectele blocajelor din domeniul semiconductorilor, care sunt dificil de evaluat. „Anul 2021 va fi o etapă importantă pe calea noastră de a ne recâștiga marja țintă de aproximativ 7 procente în următorii doi-trei ani”, a spus Asenkerschbaumer.

Anul fiscal 2020, un an încurajator în pofida pandemiei, cu un rezultat operațional (EBIT din operațiuni, ajustat pentru efectele alocării prețului de cumpărare pentru Automotive Steering și BSH Hausgeräte) de 2,0 miliarde de euro oferă companiei Bosch o bază solidă, pe care să investim în continuare în domenii de importanță viitoare. Cu o cifră a vânzărilor de 71,5 miliarde de euro, cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare au rămas practic neschimbate, la 5,9 miliarde de euro, iar marja profitului operațional (EBIT) a ajuns la 2,8 la sută. Ajustată pentru cheltuielile de restructurare, care au împovărat suplimentar rezultatul în 2020, cifra a fost de 4,7 procente.

Mega-tendința conectivității: clienții devin parte integrantă a dezvoltării

Bosch își propune să valorifice avantajul competitiv care derivă din experiența sa vastă în materie de combinare a conectivității (internetul lucrurilor, IoT) cu inteligența artificială (IA) pentru a genera afaceri viitoare și a deveni un lider în domeniul AIoT. Bosch preconizează că produsele compatibile cu IA vor genera vânzări în valoare de miliarde de euro în următorii câțiva ani. Se preconizează că vânzările de dispozitive cu funcții de conectivitate pentru acasă se vor dubla: de la patru milioane, anul trecut, la aproximativ opt milioane de unități în 2021. În plus, Bosch dorește să utilizeze IA pentru a evalua datele referitoare la modul în care își folosesc produsele clienții săi și, în acest fel, să ofere actualizări de software care să creeze funcții și servicii noi pentru aceștia.

„Conectarea lucrurilor are ca urmare cunoașterea modului în care sunt folosite”, a declarat Denner. „Acest lucru ne permite să ne îmbunătățim continuu produsele, să le actualizăm continuu și să le oferim clienților noștri mai multe avantaje.”

În domeniul securității video, de exemplu, analiza video bazată pe rețele neuronale deschide noi posibilități. În acest scop, Bosch integrează detectoare atât în camerele noi, cât și într-un AI box care poate fi conectat la dispozitivele instalate.

Prima aplicație este un detector de trafic care va putea inițial să detecteze și să localizeze cu precizie autovehiculele în situații de trafic aglomerat, chiar și în condiții de iluminare slabă. Cu cât sunt colectate mai multe date în aplicația clientului, cu atât mai mult va putea ajuta IA, inclusiv prin detectarea precisă a accidentelor, spune compania.

Mega-tendința electrificării: oportunități noi în mai multe domenii de activitate

Eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice stimulează domeniile electrificării și hidrogenului verde. Denner consideră că electrificarea deschide oportunități noi în mai multe domenii de activitate: „Electrificarea necesită soluții nu numai pentru conducerea electrică a mașinilor, ci și pentru încălzirea electrică a clădirilor”.

În materie de electromobilitate, factorii cheie ai schimbării sunt scăderea costului bateriei și standardele de emisii concepute pentru a îndeplini obiectivele acțiunilor climatice. În tehnologia construcțiilor, în special în încălzire și climatizare, utilizarea pompelor de căldură și a surselor regenerabile joacă un
rol din ce în ce mai mare.

 

CItiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Skoda Enyaq iV este Best Electric Car in Romania 2021

De ce întârzie 97% dintre proiectele de infrastructură mare?

Transportul tip curse școlare va fi gratuit pentru elevii din învăţământul primar. Proiect de lege

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...