VW Golf 1.0 TSI BlueMotion. Şi benzina e eficientă

Având în vedere scandalul Dieselgate, noul motor VW în trei cilindri vine la momentul potrivit. Primul test cu prima versiune BlueMotion disponibilă pe un motor pe benzină.
golf-volkswagen-floteauto

În plin scandal Dieselgate, VW oferă o alternativă economică şi mai ecologică la hulitul diesel: 1.0 TSI BlueMotion echipat cu motorul turbo pe benzină în 3 cilindri ce dezvoltă 115 CP şi consumă în medie numai 4,3 l/100 km (emisii de 99 g/km CO2).

golf-volkswagen-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

Acest nou motor este disponibil în combinaţie cu echipările Trendline şi Comfortline şi nu înlocuieşte actualul 1.2 TSI cu patru cilindri ci se plasează în gamă deasupra lui. Cel mai ieftin 1.2 TSI de 110 CP pleacă de la 17.075 euro, în timp ce 1.0 TSI BlueMotion costă 18.007 euro, adică cu aproape 1.000 de euro mai mult. La Comfortline, diferenţa este mai mică, 1.0 TSI BlueMotion costând 18.635 euro faţă de 17.996 euro pentru 1.2 TSI.

La prima probă de condus, înainte de cifrele de consum, impresionează extrem de plăcut rafinamentul acestui mic trei cilindri. Aici, VW dă o lecţie noului motor în trei cilindri de la BMW care are uşoare vibraţii la relanti. În niciun moment nu se simte că motorul lui VW are doar trei cilindri, echilibrajul fiind la fel de bun ca la unul cu patru cilindri. VW şi-a pierdut din credibilitate cu softul de păcălire a emisiilor pe standul de probe însă declaraţia din mapa de presă “un motor în trei cilindri la fel de puternic şi de rafinat ca unul în patru cilindri“ este perfect adevărată. Și VW a reuşit să obţină un echilibraj perfect fără a folosi arbori de contraechilibrare, la fel ca şi Ford.

golf-volkswagen-floteauto
Poziţia de condus este joasă şi confortabilă. Radio CD-ul cu sistem de navigaţie Discover Media costă extra 996 euro

Apoi, dinamica este absolut remarcabilă, aceasta fiind explicabilă prin cuplul maxim de 200 Nm disponibil de la 2.000 la 3000 rpm. (175 Nm sunt disponibili încă de la 1500 rpm). Prin comparaţie, motorul 1.2 TSI are un cuplu maxim de 175 Nm de la 1.400 rpm, iar motorul EcoBoost de 1 litru în 3 cilindri de la Ford dezvoltă 170 Nm de la 1.500 la 4000 rpm. Subiectiv, la prima probă de condus, motorul 1.0 TSI BlueMotion are mai mult cuplu şi se simte mai potent şi cu o forţa de împingere mai mare decât rivalul de la Ford în zona inferioară şi medie de turaţie însă nu urcă aşa de rapid în ture ca Ecoboost-ul.

golf-volkswagen-floteautoSurprinzător pentru un motor aşa de mic este şi răspunsul foarte bun la viteze mari, explicabil şi  prin etajarea excelentă a cutiei de viteze manuale cu 6 trepte. În timp ce la alte maşini, treapta a  şasea este etajată foarte lung în scopul exclusiv de a obţine economie de combustibil, în cazul lui  Golf 1.0 TSI BlueMotion ultima treaptă oferă un compromis foarte bun între eficienţă şi dinamică.  De la 130 km/h în treapta a şasea, Golf 1.0 TSI BlueMotion accelerează sănătos spre viteze de  150-160 km/h până la viteza maximă de peste 200 km/h, mai precis 204 km/h.

VW anunţă un consum de numai 4,3 l/100 km corespunzătoare unor emisii de 99 g/km. După  scandaul Dieselgate, cei de la VW vor fi greu de crezut, dar testul real pe şosea scoate în evidenţă  cifre apropiate. La un mers extraurban normal se poate obţine un consum de 4,5 l/100 km, iar în  oraş în jur de 6,5 l/100 km. Sunt cifre bune pentru un motor pe benzină de 115 CP care permite  atingerea unei viteze maxime de peste 200 km/h. Iar aceleaşi valori de consum se obţin dacă se  comandă cutia DSG, disponibilă optional. Aceste rezultate sunt posibile şi datorită sistemului start&stop, recuperării energiei la frânare şi aerodinamicii mai bune conferite de suspensia coborâtă cu 15 mm.

golf-volkswagen-floteautoPractic, faţă de 1.2 TSI masa este cu 10 kg mai mică (1.0 TSI cântăreşte 89 kg), consumul este  mai redus cu 10%, iar performanţele dinamice sunt superioare. Repriza de la 80 la 120 km/h în  treapta a cincea durează 11,0 secunde faţă de 13,0 secunde la 1.2 TSI. Masa mai mică a motorului  contribuie şi la agilitatea maşinii, acesta apăsând mai puţin pe puntea faţă.

VERDICT

Da, VW are soluţii la dieselul blamat pentru emisiile de oxizi de azot. Noul motor în 3 cilindri este  deopotrivă eficient şi rafinat, dar şi neaşteptat de puternic. Având în vedere performanţele  superioare obţinute cu consum mai mic, surprulsul de preţ cerut faţă de 1.2 TSI este justificat.

 

 

Adaugati comentariu