Advertisement

volvo
Home Miscellanea Business Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Volvo renunță la planul de a vinde numai vehicule electrice din 2030

Compania auto Volvo a anunțat că și-a abandonat obiectivul de a produce numai mașini complet electrice după 2030, spunând că acum se așteaptă să vândă și unele vehicule hibride. Producătorul auto a indicat schimbarea condițiilor de pe piață drept motivul deciziei sale de a renunța la o țintă pe care o anunțase cu doar trei ani în urmă.

Anunțul Volvo a fost făcut în contextul în care industria se confruntă cu o încetinire a cererii pe unele piețe majore pentru vehicule electrice (EV) și cu o incertitudine cauzată de impunerea suprataxelor vamale pentru vehiculele electrice importate din China.

Volvo se alătură astfel altor mari producători de mașini, precum General Motors și Ford, care și-au redus ambițiile privind producția de vehicule electrice.

Volvo se așteaptă acum ca aproximativ 90% din producția sa să fie compusă atât din mașini electrice, cât și din hibride plug-in din 2030. Compania suedeză poate vinde, de asemenea, un număr mic de așa-numiți mild hybrids, care sunt vehicule mai convenționale cu asistență electrică limitată.

„Suntem convinși că viitorul nostru este electric. Cu toate acestea, este clar că tranziția către electrificare nu va fi liniară, iar clienții și piețele se mișcă cu viteze diferite”, a declarat Jim Rowan, directorul executiv al Volvo.

Potrivit companiei, climatul de afaceri pentru vehiculele electrice s-a schimbat, din cauza unor factori precum lansarea lentă a infrastructurii de încărcare și retragerea stimulentelor pentru consumatori.

O încetinire a cererii de vehicule electrice a fost resimțită în special în Europa, în parte din cauza încetării subvențiilor pentru achiziții în țări precum Germania.

Înmatriculările de vehicule electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu aproape 11% în iulie, potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile.

Compania Volvo este deținută de gigantul auto chinez Geely și, deoarece folosește fabrici din China, va fi, de asemenea, afectată de taxele la importurile de vehicule electrice din China în Europa și America de Nord.

Săptămâna trecută, Canada a anunțat că va impune o taxă de 100% la importurile de vehicule electrice fabricate în China, după anunțuri similare din partea SUA și UE.

Țările occidentale au acuzat China că își subvenționează industria de vehicule electrice, oferind producătorilor de mașini un avantaj nedrept.

China a respins aceste acuzații și a criticat taxele drept „discriminatorii”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

 

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

eldrive
Business

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia BERD – Eldrive Holding – Renalfa Solarpro Group

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare...

MOL
Business

MOL a început să producă hidrogen verde în cea mai mare fabrică din regiune

La rafinăria MOL din Százhalombatta a început producția în cea mai mare...

Chrysler
Business

Stellantis refuză să vândă Chrysler strănepotului fondatorului mărcii

Strănepotul fondatorului Chrysler l-a contactat pe șeful Stellantis pentru a-și exprima nemulțumirea...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...