Volkswagen a vândut, în 2014, aproape 445.000 de vehicule comerciale

Volkswagen Commercial Vehicles a anunțat, la încheierea anului fiscal 2014, că anul trecut a comercializat un număr de 444.900 de vehicule comerciale, ceea ce reprezintă o creștere de 2% față de 2013.



vanzari volkswagen vehicule comerciale 2014 - floteauto

”Excelente rezultate și o muncă excelentă de echipă” – așa a concluzionat Dr. Eckhard Scholz, Președintele Executiv al Volkswagen Autovehicul Comerciale, rezultatele din 2014. Iar principalele modele care stau la baza vânzărilor în creștere din 2014 sunt vehiculele de categorie medie T5 și Crafter.

VW-Transporter-T5 - floteauto
VW T5 (sau familia Transporter) a avut cele mai bune vânzări în 2014

Volkswagen T5 (cunoscut și ca VW Transporter) a cumulat un total de 168.000 de unități în 2014, cu aproape 8% mai mult ca în 2013, fiind cea mai bine vândută utilitară Volkswagen. Urmează micul Caddy, cu 148.900 vehicule (creștere de 1,6% față de 2013), în timp ce marele VW Crafter înregistrează cea mai mare creștere procentuală față de 2013 (11,6%), grație celor 49.200 de unități comercializate în 2014.

Pick-up-ul Volkswagen Amarok, însă, a performat mai puțin bine în 2014, criza economică din America de Sud ducând la o scădere de 12,2% a vânzărilor acestui model. De altfel, problemele economice din Argentina și Brazilia au dus la o scădere totală a vânzărilor de autovehicule comerciale VW de 46,5%, volumul atingând 40.900 de unități. Și criza din Rusia a avut repercusiuni asupra vânzărilor de utilitare VW: cele 12.600 de unități au fost mai puține cu 20,8% față de 2013.

Însă VW a performat pe piețele din Europa de Vest, unde creșterea totală a fost de 6,5% grație vânzărilor de 292.000 de mașini T5, Caddy, Amarok și Crafter. Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în Marea Britanie (+11,8%), Franța (+10,3%), Olanda (+7,6%), Germania (+4,6%), în timp ce Spania se laudă cu cea mai mare revenire, din punct de vedere procentual (+32,5%). Alte piețe pe care VW a avut rezultate bune sunt Mexic (+39,1%), zona Asia-Pacific (+12,7%) sau Orientul Mijlociu (+1,7%)

Și Daimler a anunțat pentru 2014 vânzări de 445.000 de vehicule comerciale – însă este vorba despre rezultatele pe primele 11 luni ale lui 2014, oficialii așteptându-se ca, după contorizarea rezultatelor din decembrie, să încheie anul 2014 cu vânzări totale de 500.000 de vehicule comerciale.

Adaugati comentariu