Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele electrice, producătorul german Volkswagen are în vedere reducerea a 30.000 de locuri de muncă în Germania, ceea ce ar reprezenta aproximativ 10% din forța de muncă. Deși această cifră nu a fost comentată oficial, ea fusese deja menționată de fostul președinte al grupului, Herbert Diess, în urmă cu trei ani.
Potrivit publicației germane Manager Magazin, grupul Volkswagen ar putea lua în considerare o reducere de până la 30.000 de locuri de muncă în Germania pentru a-și recâștiga competitivitatea pe o piață europeană în declin. Disăponibilizările ar putea viza în special activitățile de cercetare și dezvoltare, unde ar putea fi afectați un număr de 4.000 – 6.000 de angajați din totalul de 13.000 de angajați care lucrează în acest domeniu în Germania.
Dificultăți fără precedent pentru Volkswagen
Grupul VW se confruntă cu costuri ridicate în producția principalul său brand de autoturisme, Volkswagen, unde vrea să crească marja operațională la 6,5% până în 2026, de la 2,3% în prezent. Confruntat cu dificultăți în vânzări și cu eforturi mari pentru a face față noilor jucători chinezi de pe piața vehiculelor electrice, producătorul german a înregistrat, față de 2023, o scădere a marjei operaționale cu 7% și a capitalizării de piață, cu 30%. Aceste rezultate negative sunt cauzate de strategia mărcii de a economisi 10 miliarde de euro până în 2026, ceea ce duce la o reducere a costurilor.
Tranziția energetică a grupului, concentrată exclusiv pe vehicule 100% electrice cu baterie, combinată cu numeroase schimbări de strategie pe anumite piețe (în China, de exemplu) și presiunea noilor intrați low-cost de origine asiatică în acest sector subminează echilibrul economic al companiei.
Volkswagen recunoaște că „situația este extrem de tensionată”
Planul de economii prezentat anul trecut, care urmărește reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde de euro până în 2026, nu pare să dea roade. Potrivit publicației germane Handelsblatt, „compania este la 2-3 miliarde distanță de obiectivul său”. O întârziere care poate fi explicată prin timpii de producție prelungiți, vânzările slabe ale anumitor modele în Europa și China – mai ales a celor din gama Volkswagen ID, lansate ca răspuns la Dieselgate – dar și prin cele mai generoase reduceri acordate de producător pentru a-și vinde stocurile.
„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a recunoscut Thomas Schaefer, șeful Volkswagen, în fața membrilor Consiliului de Administrație.
CITEȘTE ȘI:
Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles
Comentați?