Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele electrice, producătorul german Volkswagen are în vedere reducerea a 30.000 de locuri de muncă în Germania, ceea ce ar reprezenta aproximativ 10% din forța de muncă. Deși această cifră nu a fost comentată oficial, ea fusese deja menționată de fostul președinte al grupului, Herbert Diess, în urmă cu trei ani.

Potrivit publicației germane Manager Magazin, grupul Volkswagen ar putea lua în considerare o reducere de până la 30.000 de locuri de muncă în Germania pentru a-și recâștiga competitivitatea pe o piață europeană în declin. Disăponibilizările ar putea viza în special activitățile de cercetare și dezvoltare, unde ar putea fi afectați un număr de 4.000 – 6.000 de angajați din totalul de 13.000 de angajați care lucrează în acest domeniu în Germania.

Dificultăți fără precedent pentru Volkswagen

Grupul VW se confruntă cu costuri ridicate în producția principalul său brand de autoturisme, Volkswagen, unde vrea să crească marja operațională la 6,5% până în 2026, de la 2,3% în prezent. Confruntat cu dificultăți în vânzări și cu eforturi mari pentru a face față noilor jucători chinezi de pe piața vehiculelor electrice, producătorul german a înregistrat, față de 2023, o scădere a marjei operaționale cu 7% și a capitalizării de piață, cu 30%. Aceste rezultate negative sunt cauzate de strategia mărcii de a economisi 10 miliarde de euro până în 2026, ceea ce duce la o reducere a costurilor.

Tranziția energetică a grupului, concentrată exclusiv pe vehicule 100% electrice cu baterie, combinată cu numeroase schimbări de strategie pe anumite piețe (în China, de exemplu) și presiunea noilor intrați low-cost de origine asiatică în acest sector subminează echilibrul economic al companiei.

Volkswagen recunoaște că „situația este extrem de tensionată”

Planul de economii prezentat anul trecut, care urmărește reducerea cheltuielilor cu 10 miliarde de euro până în 2026, nu pare să dea roade. Potrivit publicației germane Handelsblatt, „compania este la 2-3 miliarde distanță de obiectivul său”. O întârziere care poate fi explicată prin timpii de producție prelungiți, vânzările slabe ale anumitor modele în Europa și China – mai ales a celor din gama Volkswagen ID, lansate ca răspuns la Dieselgate – dar și prin cele mai generoase reduceri acordate de producător pentru a-și vinde stocurile.

„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a recunoscut Thomas Schaefer, șeful Volkswagen, în fața membrilor Consiliului de Administrație.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

 

Constructorul auto chinez Nio ar vrea să preia fabrica Audi de la Bruxelles

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeIndustrie auto

Se știu finalistele Car of the Year 2025!

Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The...

vehiculele electrice
Flotă verdeIndustrie auto

Viitorul comisar european pentru Strategie industrială are un plan pentru vehiculele electrice

Audiat de deputați europeni pentru funcția de comisar, francezul Stéphane Séjourné vizează...

Roland Berger
Analize de piațăIndustrie auto

Tendințele care vor domina piața auto în următorii 15 ani. Roland Berger Automotive Outlook 2040

Industria auto globală trece printr-o schimbare radicală care o va influența masiv...