Mașinile hibride plug-in populare emit mult mai mult dioxid de carbon decât sugerează datele oficiale, potrivit noilor teste pe șosea efectuate de Universitatea de Tehnologie din Graz (Elveția).
Cercetătorii elvețieni susțin că autoturismele hibride plug-in produse de BMW, Renault și Peugeot poluează mult mai mult decât au arătat testele standard de laborator. De exemplu, BMW Seria 3 emite de trei ori mai mult CO2.
Vehiculele electrice hibride plug-in (PHEV) combină o baterie electrică cu un motor tradițional pe benzină sau diesel. Producătorii de mașini spun că, astfel, șoferii pot să conducă pe distanțe lungi, păstrând în același timp caracteristica de emisii zero. Cu toate acestea, oamenii de știință elvețieni susțin că mașinile sunt mai poluante decât se pretinde.
Cercetarea a constatat că Seria 3 de la BMW a emis 112 g CO2/km, de trei ori mai mult decît valoarea anunțată oficială, de 36 g CO2/km. Peugeot 308 a poluat cu 20% mai mult decât nivelul oficial de 27g CO2/km, în timp ce Renault Megane a fost cu 70% peste valoarea din testul oficial de 30g CO2/km.
Potrivit cotidianului britanic The Guardian, și alte testele efectuate de grupuri independente au arătat în mod repetat că PHEV-urile ard mai mult combustibil decât sugerează cifrele de laborator, majorând costurile de funcționare și emisiile poluante de CO2.
Organizația de mediu Transport & Environment (T&E) a comandat cercetarea efectuată de Universitatea de Tehnologie din Graz, după ce analize similare din 2020 au descoperit la mașinile hibride plug-in emisii mult mai mari decât cele anunțate. Cele mai recente date sugerează că tehnologia PHEV din unele modele mai noi poluează semnificativ mai mult decât sugerează testele oficiale.
Totodată, Peugeot și BMW nu au reușit să atingă nivelul oficial de autonomie cu zero emisii. Peugeot 308 a reușit puțin peste jumătate, în timp ce BMW Seria 3 a obținut trei sferturi.
T&E consideră că testele sugerează că autoritățile ar trebui să se concentreze pe stimularea achiziției de vehicule complet electrice, mai degrabă decât pe cea a hibridelor.
„Hibridele plug-in sunt vândude drept combinația perfectă între o baterie pentru parcursul local și un motor pentru distanțe lungi. Dar testele în condiții reale arată că acesta este un mit. În testele în oraș, doar unul dintre PHEV-uri înregistrează autonomia electrică anunțată, în timp ce toate trei emit mai mult decât s-a afirmat la conducerea pe distanțe lungi. Legislatorii ar trebui să trateze PHEV-urile pe baza emisiilor lor reale”, a declarat Anna Krajinska, managerul în cadrul T&E, citată de The Guardian.
Testele de emisii ale autovehiculelor sunt efectuate conform regulilor WLTP, dar criticii spun că, în condițiile artificiale de laborator, nu se obține impactul conducerii în situații reale. Cercetătorii din Graz au folosit, în schimb, un sistem de testare portabil și au condus mașinile prin oraș.
Potrivit unui purtător de cuvânt al BMW, „conducerea pe șosea prezintă o variabilitate infinită a mai multor criterii și, prin urmare, nu este surprinzător că există unele diferențe în ceea ce privește cifrele WLTP”.
BMW a adăugat că PHEV joacă un „rol important în tranziția către electromobilitatea completă”, deoarece proprietarii sunt mai susceptibili de a trece, în viitor, la vehicule cu baterie.
Sursa foto: T&E
CITEȘTE ȘI:
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 31% în ianuarie 2023
Comentați?