Ungaria introduce sistemul de cântărire dinamică pentru camioane. Ce soluţie pregăteşte WebEye

Ungaria înăspreşte regulile de circulaţie, urmând să adopte, de la 1 ianuarie 2018, o măsură care îi va viza mai ales pe transportatori. Astfel, începând cu această dată vor fi amendate companiile ale căror camioane vor depăşi greutatea maximă admisă pe şoselele din ţara vecină.



camioane

Măsura, care se aplică vehiculelor cu greutatea de peste 20 de tone, a fost luată cu scopul reducerii accidentelor de circulaţie care, de foarte multe ori au drept cauză suprasarcina înregistrată la camioane. De asemenea, Ungaria speră ca prin acest demers să prevină deteriorarea suprafeţei de rulare.

Astfel, încă din septembrie a fost introdus sistemul de cântărire dinamică TMS, care permite verificarea din mers a vehiculelor. Este vorba despre un sistem de senzori montaţi în asfalt, WIM – Weigh in Motion, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri, plasaţi în apropierea camerelor care întregistreaza şi verifică plata taxei de drum HU-GO.

Senzorii înregistrează greutatea şi, în cazul depăşirii acesteia, transportatorul va fi amendat.

În total, vor fi operaţionale 89 de astfel de centre pentru verificarea greutăţii.

Pentru implementarea acestei măsuri noi, autorităţile au decis înfiinţarea unui departament de control, format din 70 – 100 de controlori care vor opri exclusiv vehiculele străine, pe baza alertelor primite de la sistem.

Potrivit proiectului, controlorii vor putea reţine vehiculele până la plata amenzii.

Budapesta intenţionează să extindă măsura astfel încât „orice tip de vehicul care circulă pe drumurile Ungariei va fi verificat şi amendat dacă depăşeşte sarcina maximă admisă”, a comunicat Ministerul ungar al Dezvoltării.

Și pentru că este mai bine să previi decât să corectezi, dezvoltatorii de soluţii telematice pregătesc deja sisteme menite să îi ajute pe transportatori să evite depăşirea greutăţii înregistrate la camioane şi eventuale amenzi.

WebEye, de exemplu, are în lucru un sistem format din senzori montaţi pe pernele de aer ale capului tractor al semiremorcii, care se conectează la reţeaua CAN. Datele furnizate vor fi afişate, iar în cazul suprasarcinilor, vor fi emise alerte către transportatori. Aceştia vor putea, aşadar, să ia măsuri pentru corectarea greutăţii astfel încât legislaţia din Ungaria să fie respectată.

„Misiunea noastră este să livrăm transportatorilor soluţii care să îi ajute să aibă performanţe mai bune. Legislaţia europeană în domeniul transporturilor este în continuă schimbare şi este important să te adaptezi, să vii rapid cu un instrument în sprijinul clienţilor. Asta facem în permanenţă, departamentul de Cercetare-Dezvoltare lucrează la foc continuu şi sperăm să avem cât mai curând această nouă soluţie, care îi va ajuta pe clienţii noştri să ia măsuri la timp”, a spus Levente Gall, Directorul General al WebEye România.

Sistemul TMS pentru camioane are o perioadă de arhivare a depăşirilor de greutate de 150 de zile, ceea ce înseamnă că maşina depistată ca având o greutate peste limita maximă admisă poate fi amendată în termen de 150 de zile, la revenirea în Ungaria, dacă acest lucru nu s-a întâmplat la prima trecere. Există şi riscul ca un contravenient să fie amendat de mai multe ori în Ungaria din cauză că amenda se aplică din 8 în 8 ore.

WebEye Telematics Group este format din Lambda-Com Ltd., societatea-mamă care se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor de telematică – şi WebEye International, divizia comercială care include filialele companiei din 14 ţări europene. În 2016, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 14 milioane de euro. Serviciile bazate pe tehnologia GPS/GPRS – “Soluţiile WebEye” sunt un instrument indispensabil companiilor de transport, expediţie şi logistică pentru eficientizarea activităţii şi reducerea costurilor.

Adaugati comentariu