Primele două segmente ale tablierului din zona centrală de pe Podul suspendat de la Brăila au fost montate, alte 38 de segmente urmând a fi asamblate cu o frecvenţă medie de două piese pe zi, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Operaţiunea este foarte importantă deoarece în cazul în care nu este respectată ordinea de montare există riscul fracturării pilonilor podului”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Acesta a precizat că toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic urmează să fie asamblate până la începutul lunii iunie, anul acesta.
„Alte 10 segmente de tablier (câte 5 pe fiecare mal) sunt deja în şantier şi urmează să fie montate în zona pilonilor, după ce vor fi asamblate la sol în blocuri compacte. Fiecare segment de tablier are o greutate cuprinsă între 180 de tone şi 300 de tone, iar în total acestea cântăresc 21 de mii de tone”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Lucrările la Podul suspendat de la Brăila şi la drumurile de acces trebuie finalizate până la sfârşitul acestui an.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
CITEȘTE ȘI:
Guvernul va lansa ”Programul de casare a autovehiculelor uzate”
Relocările de investiții în contextul crizei din Ucraina. Analiză EY România
Comentați?