Transportatorii acuză ASF de „tertipuri” în plafonarea tarifelor RCA

Patronatele din transporturile rutiere avertizează că ASF "recurge din nou la înşelăciuni", prin eliminarea marjei de profit din formula de calcul a primei maxime RCA şi prin adăugarea unui coeficient "cu o definiţie ambiguă". Asociaţiile solicită aplicarea de urgenţă, în forma publicată în Monitorul Oficial, a ordonanţei de urgenţă privind RCA.



autostrada-floteauto

Transportatorii avertizează că aplicarea ordonanţei de urgenţă cu alte efecte decât cele de plafonare a tarifelor RCA la valori maximale pentru o perioadă minimă de 6 luni în scopul deblocării accesului la piaţa transportului rutier va conduce la escaladarea protestelor naţionale în cel mai scurt timp.

Reprezentanţii UNTRR, FORT, APULUM, APTE 2002 afirmă că ASF „recurge din nou la tertipuri” în stabilirea tarifelor RCA aplicabile pe perioada de plafonare de 6 luni conform prevederilor OUG 54/2016.

„După ce la întâlnirea avută săptămâna trecută cu transportatorii rutieri, ASF a prezentat modalitatea de calcul a tarifului de primă maxim, acceptată de ambele părţi, în proiectul de normă aprobat de Consiliul ASF a fost inclus un nou termen „Delta”, cu o definiţie ambiguă, de neînţeles, susceptibil pentru creşterea tarifului în mod necontrolabil. Încă o dată se dovedeşte că ASF nu este un partener serios de discuţii şi foloseşte stratageme incorecte prin care calculează tarifele în favoarea asiguratorilor adâncind criza din piaţa RCA”, arată sursele citate.

Transportatorii cer ca OUG 54/2016 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi tramvaie să fie aplicată urgent în forma publicată în Monitorul Oficial, fără nicio altă modificare.

„Deşi în ultima discuţie avută cu conducerea ASF în data de 15 septembrie a.c. aceasta s-a angajat la abordarea problemei tarifelor maximale cu o totală transparenţă faţă de transportatori, practicile rămân aceleaşi, se perpetuează atitudinea de protejare a intereselor asiguratorilor în dauna clienţilor asiguraţi”, mai spun organizaţiile patronale.

Totodată, UNTRR, FORT, APULUM şi APTE 2002 consideră că este mult mai util ca Legislativul să îşi concentreze eforturile pentru ca Ordonanţa de Urgenţă să producă efecte, plafonând tarifele la un nivel maximal pentru o perioadă de minimum 6 luni, urmând ca în această perioadă de scădere a presiunii tarifelor noul Parlament ales în decembrie să continue elaborarea noii Legi RCA, care va produce efecte la finalul perioadei de aplicare a OUG 54/2016.

„Considerăm că, în formula actuală, Parlamentul României este incapabil să mai emită pretenţii în ceea ce priveşte elaborarea unui act normativ care să rezolve problematica RCA în mod transparent şi în interesul asiguraţilor din simplul motiv că este lipsit de moralitate ca acelaşi Parlament care a dormit adânc luni de zile, fără să intervină, să mai poată soluţiona problema RCA pe final de mandat. În timp ce Parlamentul nu a reuşit în 9 luni să elaboreze şi să adopte Legea RCA, Guvernul României a demonstrat mai mult pragmatism, chiar dacă a reacţionat doar sub presiunea protestelor transportatorilor”, subliniază transportatorii

În plus, patronatele atrag atenţia asupra faptului că „aplicarea OUG cu alte efecte decât cele stipulate expres în art. 4 alin. 3 din Legea Concurenţei nr. 21 din 10 aprilie 1996, respectiv de plafonare a tarifelor RCA la valori maximale pentru o perioadă minimă de 6 luni în scopul soluţionării crizei RCA şi deblocării accesului la piaţa transportului rutier, va conduce inevitabil la escaladarea protestelor naţionale în cel mai scurt timp”.

 

Adaugati comentariu