Top 10 firme producătoare de piese şi caroserii auto

RisCo.ro a realizat clasamentul primelor 10 cele mai mari companii care au ca obiect de activitate producţia de piese şi accesorii pentru autovehicule, după cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2014. Locul întîi este ocupat de Autoliv din Braşov, în urcare cu o poziţie faţă de clasamentul din 2013.
firmele-care-activeaza-in-sectorul-auto-au-o-situatie-financiara-superioara-mediei-pe-economie-floteauto

Sectorul componentelor auto este unul „la modă” în România şi are o contribuţie importantă atât în PIB, cât şi ca număr de angajaţi şi cifră de export. Majoritatea firmelor reprezintă investiţii greenfield ale unor mari producători internaţionali, iar produsele finite suntdestinate producătorilor auto importanţi din Europa, dar şi celor interni, Dacia-Renault şi Ford.

Potrivit analiştilor RisCo.ro, industria este stabilă, iar factorii majori de fluctuaţie sunt legaţi
doar de cererea auto la nivel mondial. Majoritatea producătorilor sunt localizaţi în vestul şi
centrul ţării, costul cu transportul către fabricile de asamblare auto fiind unul important în
evaluarea profitabilităţii operaţionale.

top-10-firme-producatoare-de-piese-si-caroserii-auto-floteauto
Sursa: RisCo.ro

Majoritatea firmelor din top şi-au crescut activitatea în 2014 faţă de anul anterior, fapt reflectat atât în majorarea cifrei lor de afaceri, cât şi în creşterea numărului de angajaţi.

Comparativ cu anul 2013, nu există intrări sau ieşiri din Top 10, ci doar modificări în rândul locurilor ocupate: o singură companie, Trw Automotive Safety Systems din Timişoara, ocupanta locului 7, a rămas pe aceeaşi poziţie în clasament.

Locul întâi în Top este ocupat de Autoliv din Braşov, companie care în 2013 a fost pe locul 2 în acelaşi clasament. Anul 2014 a adus modificări pozitive din punct de vedere al cifrei de afaceri şi al numărului de angajaţi, dar nu şi din punct de vedere al profitabilităţii. Astfel, vânzările producătorului suedez au crescut la 2,4 miliarde lei în 2014, faţă de 2,1 miliarde anul anterior, în paralel cu creşterea numărului de angajaţi cu peste 1.500 persoane, la 6.993 salariaţi. În schimb, profitul net s-a redus la 52,1 milioane lei, faţă de 66,4 milioane în 2013.

Ocupantele poziţiilor 2 şi 3 ale acestui top, Continental Automotive Systems din Sibiu şi
Continental Automotive din Timişoara, fac parte din Continental Group din Germania.

Continental Automotive Systems din Sibiu coboară o poziţie faţă de clasamentul din 2013 şi ajunge pe locul 2. Creşterea numărului de angajaţi, de la 2.369 persoane la 2.896 persoane, a avut un efect pozitiv atât asupra cifrei de afaceri, cât şi a profitabilităţii nete. Astfel, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 157,2 milioane lei în 2014 comparativ cu 2013, la 2,3 miliarde lei, iar profitul net, în valoare de 47,8 milioane lei, a crescut cu 64 de milioane lei, de la o pierdere de 16,1 milioane lei înregistrată în anul 2013.

Următoarea clasată, pe poziţia 3, este Continental Automotive din Timişoara, care în 2013 a ocupat locul 4 în clasament. Cifra de afaceri din anul 2014, 2,04 miliarde lei, a crescut cu 382,2 milioane lei comparativ cu valoarea din 2013. De asemenea, Continental Automotive a reusit să îşi reducă pierderile, acestea micşorându-se de la 58,02 milioane lei în 2013 la 41,8 milioane lei în 2014. Numărul angajaţilor, de 4.489 salariaţi, a crescut cu 401 persoane.

Locul 4 al acestui top îi revine companiei Takata din Arad. Anul 2014 a adus schimbări
pozitive în cadrul sucursalei din Romania a producătorului japonez de sisteme de siguranţă auto (centuri de siguranţă, airbaguri, etc). Cu un numar de 4.103 angajati, cu 321 persoane mai mare comparativ cu 2013, profitul net al companiei a crescut de la 67,7 milioane lei la 97,7 milioane lei în 2014, iar cifra de afaceri din 2014 de 1,9 miliarde lei, a urcat cu 294,9 milioane lei comparativ cu valoarea înregistrată în anul 2013.

Cele doua companii ale grupului britanic Delphi ocupă următoarele două locuri în top.

Delphi Diesel Systems din Iaşi urcă o poziţie faţă de anul 2013 şi ajunge pe locul 5 al acestui clasament. Deşi numărul de angajaţi s-a micşorat, de la 1.914 persoane în 2013 la 1.778 persoane în 2014, cifra de afaceri şi profitul net al companiei au înregistrat modificări
pozitive. Cifra de afaceri de 1,5 miliarde lei a fost mai mare cu 13,7 milioane lei faţă de anul anterior, iar profitabilitatea companiei a crescut de la 113,7 milioane lei la 131,2 milioane lei în 2014.

Locul 6 în cadrul Topului producătorilor de piese si caroserii pentru autovehicule este ocupat de Delphi Packard din Timiş. Deşi în 2014 cifra de afaceri a companiei a scăzut cu 270,2 milioane de lei şi numărul total al angajaţilor a scazut de la 8.518 persoane la 7.598 de persoane, profitul net al companiei s-a majorat la 37,3 milioane lei, faţă de pierderea de 2,1 milioane din 2013.

Singura companie care îşi păstrează poziţia în clasment, locul 7, este Trw Automotive Safety Systems din Timişoara. Cu o pierdere de 9,4 milioane lei, în scpdere cu 3,3 milioane lei ca în 2013, şi cu un număr de 2.931 de angajati, cu 497 de persoane în plus faţă de 2013, cifra de afaceri a companiei a crescut de la 1 miliard în 2013 la 1,2 miliarde lei în 2014.

Locul 8 îi revine producătorului german de sisteme de iluminat şi electronică auto Hella din Timiş. În anul 2014, furnizorul Renault a prezentat creşteri atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului şi numărului de angajaţi. Cu un profit net de 81,2 milioane lei, în urcare cu 51,4 milioane lei faţă de valoarea din 2013, cifra de afaceri a companiei a avansat de la 816, 9 milioane lei în 2013 la 1,1 miliarde de lei în 2014. Numărul total al angajaţilor în 2014 a fost de 2.054 de salariaţi, cu 267 persoane mai mare comparativ cu 2013.

Ultimele clasate, pe poziţiile 9 şi 10 în Top, sunt germanii de la Leoni Wiring Systems din Arad şi japonezii de la Yazaki, cu operaţiuni în parcul industrial Ploieşti.

La finalul anului 2014, cifra de afaceri a Yazaki a fost de 803,2 milioane de lei şi profitul, de 16,2 milioane de lei, în timp ce Leoni Wiring Systems înregistra o cifră de afaceri de 916,3 milioane lei şi un profit de 16,1 milioane de lei.

Având în vedere că anul 2015 a început cu o cerere de produse auto în creştere la nivel european, analiştii RisCo sunt de părere ca performanţele financiare ale companiilor din domeniul componentelor auto, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi din cel al profitabilităţii, se vor îmbunătăţi în continuare. Totodată, ei anticipează o creştere a presiunilor salariale în a doua parte a anului, ca urmare a cererii mari de angajaţi şi a ofertei reduse.

 

 

Adaugati comentariu