Test drive Ford Fiesta
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Ford Fiesta 1.0 100 CP A6 Titanium

Test drive Ford Fiesta 1.0 100 CP A6 Titanium

Ford Fiesta este una dintre cele mai vândute maşini de flote. După ce a pierdut titlul de best seller al segmentului în 2016 şi după un ciclu de viaţă exagerat de lung, de 10 ani, Ford a schimbat generaţia. Platforma este aceeaşi, dar designul este nou şi au apărut sistemele multimedia şi de asistenţă moderne. Primele impresii despre versiunea 1.0 Ecoboost de 100 CP cu transmisie automată cu 6 trepte. Foto: Bogdan Paraschiv

Datorită vânzărilor de flote în special, Ford Fiesta a deţinut timp de 4 ani din 2012 până în 2015 coroana de cel mai vândut model de clasă mică în Europa. În 2016 însă a fost depăşit de VW Polo şi de Renault Clio, vârsta de 10 ani a lui Fiesta spunându-şi cuvântul. Ford a decis să treacă la o nouă generaţie şi mapa de presă menţionează că este vorba de un model complet nou. În fapt nu este chiar aşa, schimbarea fiind în genul celei produse la VW Golf la trecerea de la generaţia a cincea la a şasea: aceeaşi platformă, cu unele îmbunătăţiri şi adoptarea unor sisteme de asistenţă moderne şi a unui nou sistem multimedia.

Test drive Ford Fiesta
Principalele îmbunătăţiri sunt creşterea rigidităţii torsionale cu 15%, mărirea ecartamentului faţă/spate cu 30 respectiv 10 mm  și creşterea ampatamentului cu 4 mm. Comparativ cu noul Polo la care ampatamentul a crescut mai mult decât lungimea, mărirea ampatamentului este nesemnficativă în condiţiile în care lungimea exterioară a crescut cu 71 mm.
Ford anunţă că spaţiul pentru picioare în spate a crescut cu 16 mm datorită adoptării unor spătare mai înguste pentru scaunele faţă. Însă toate măsurătorile colegilor de la Quattroruote demonstrează că Fiesta este cea mai strâmtă maşină de clasă mică în toate direcţiile. Spaţiul la genunchi în spate este de numai 33 cm faţă de 40 cm la Polo şi Ibiza, 38 cm la Rio şi 36 cm la Micra. La cap în spate înălţimea interioară este de 91 cm faţă de 93 la Rio sau 94 la Polo şi Ibiza. De aceea, pentru flote mai atractiv din punct de vedere al spaţiului interior ar putea fi modelul low-cost Ford Ka+, care în versiunea de top Ultimate este cu 2.800 euro mai ieftină şi mai bine echipată decât versiunea de bază Trend de la Fiesta. Ka+ nu are în ofertă motoare turbo Ecoboost, dar la flote se cumpără cu predilecţie motorul aspirat de 1,2 litri cu 70 sau 85 CP.

Test drive Ford Fiesta
Păstrarea platformei vechi nu a îmbunătăţit valorile practice ale lui Fiesta. Prin rabatarea spătarului banchetei se creează un prag nepractic iar buzunarele de la uşile din faţă sunt foarte înguste. De asemenea, volumul măsurat al portbagajului de numai 232 litri este inferior celor 290 litri afişaţi de Ibiza sau 261 litri a lui Rio. În schimb, ergonomia planşei de bord s-a îmbunătăţit considerabil prin adoptarea noului sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inch care a înlocuit zona încărcată de butoane din partea superioară a consolei centrale. Standard însă, se oferă doar un radio cu ecran tactil de 6,5 inch, 2 prize USB şi 6 difuzoare, sistemul multimedia de top cu ecran tactil de 8 inch şi navigaţie fiind disponibil doar într-un pachet foarte scump Titanium care costă 1.700 euro şi mai include climă automată, acces fără cheie şi geamuri electrice spate.

Test drive Ford Fiesta

Însă îmbunătătţirea ergonomiei s-a mărginit la adoptarea noului sistem multimedia deoarece comenzile blocului climatizării au rămas în acelaşi loc ca la vechea generaţie, la baza consolei, fiind departe de câmpul vizual al șoferului. Apoi, afișajul temperaturii climatizării monozonă este mic și amplasat mai aproape de pasagerul față decât de șofer. Plasticele moi sunt prezente în zona superioară a bordului și ambianța interioară este plăcută dar finisarea în detaliu putea fi mai bună.

Test drive Ford Fiesta
Să vedem însă cum se conduce noua Fiesta după creşterea rigidităţii şi mărirea ampatamentului. Prin tradiţie, Fiesta este o maşină agilă şi plăcută la condus. Noua generaţie a adoptat sistemul electronic Electronic Torque Vectoring Control, care simulează funcționarea unui blocabil electronic pe față la fel ca XDS la VW sau Intelligent Trace Control la Nissan şi care promite o aderenţă mai bună pe faţă cu 10%. Faţă de vechea generaţie însă, ceea ce se simte mai evident este confortul la rulare îmbunătăţit mai ales la trecerea peste denivelări scurte, chiar dacă noua Fiesta nu oferă acelaşi confort de top ca şi al referinţei VW Polo ce beneficiază de platforma simplificată MQB A0 derivată din cea a lui Golf.
Test drive Ford Fiesta

Direcția răspunde spontan la schimbările de sens și ruliul este moderat, iar Fiesta se simte uşoară la condus. Mult premiatul motor 1.0 Ecoboost turbo în trei cilindri, extrem de compact, fără arbore de contraechilibrare, funcționează lin și fără vibrații, dar sunetul său este prezent tot timpul și are tonalitatea unui diesel. Ford declară că a redus nivelul de zgomot la 100 km/h cu 7% și că este cel mai scăzut din clasă, dar sunt și mașini mai silențioase în segment.
Modelul nostru de test era echipat cu transmisie automată clasică cu 6 trepte și padele în spatele volanului, care schimbă decent, cu o ușoară întârziere, în spiritul cutiilor automate clasice. Este însă aproape la fel de scumpă ca o cutie cu dublu ambreiaj diferenţa de preţ faţă de versiunea cu transmisie manuală cu 6 trepte fiind de 1.050 euro fără TVA. Însă renunţarea la cutia cu dublu ambreiaj nu este o pierdere deoarece aceasta schimba destul de lent în ciuda prezenței celor două ambreiaje. Transmisia automată cu 6 trepte este disponibilă exclusiv cu motorul Ecoboost de 100 CP, dar în gama pe benzină există și versiunea de 125 CP dar și un motor aspirat de 1,1 litri cu 70, respectiv 85 CP de la Ka+.
Motorul Ecoboost urcă rapid în ture și asigură o dinamică decentă, dar cutia automată crește și mai mult consumul comparativ cu versiunea manuală. Totuși, valori de 9 l/100 km în medie sunt exagerate pentru un motor atât de mic montat pe o mașină de clasă mică, departe de valoarea oficială de 5,3 l/100 km în ciuda prezenţei standard a sistemului start&stop. Şi din acest motiv, pentru flote, alegerea mai bună este motorul aspirat cu 70 sau 85 CP.

[mb_verdict]Noul  Fiesta va încerca să recupereze terenul pierdut anul trecut în fața lui Polo și Clio. Însă spațiul interior în continuare mic, consumul mare, prețurile ridicate și echiparea mai slabă decât la rivalii amintiți mai sus sunt obstacole importante. Noul sistem multimedia și confortul la rulare în progres sunt principalele plusuri alături de comportamentul agil și motorul Ecoboost vioi.  [/mb_verdict]
[mb_plusminus] Comportament agil|Confort în creștere|Motor vioi||Cel mai mic spațiu în spate din clasă|Portbagaj mic|Consum exagerat|Cea mai scumpă din segment
[/mb_plusminus]
ModelFord Fiesta 1.0 100 CP A6 Titanium
Motor/ nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)998
Putere maximã/turație (CP/rpm)100/4.500-6.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)170/1.500-4.000
Transmisiefațã
Cutie de viteze6 trepte, automatã
L/l/h (mm)4.040/1.735/1.476
Ampatament (mm)2.493
Volum portbagaj (l)292
Masã la gol (kg)1.184
Accelerație 0-100 km/h (s)12,2
Vitezã maximã (km/h)180
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)6,9/4,2/5,2
Emisii CO2 (g/km)118
Preț (euro fãrã TVA)14.621

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Piaggio Porter – vehiculul multifuncțional ideal pentru afaceri din orice domeniu

În contextul actual al logisticii și mobilității în afaceri, Piaggio Porter se...

Duster 3
Autoturisme

Dacia Duster 3. Viața bate filmul

Practic, nimic n-ar trebui să fie surprinzător când privești pentru prima oară...

Pack Sleep
Autoturisme

Dacia. Succes pentru Pack Sleep

Oficialii mărcii Dacia au anunțat că, în cursul lunii decembrie 2023 a...

MG ZS
Autoturisme

MG ZS. Atac la rege

Cu ocazia primelor teste pe care importatorul mărcii britanice le-a organizat în...