Advertisement

test comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Test comparativ Skoda Superb, Hyundai i40, Peugeot 508. Alegeri pragmatice

Test comparativ Skoda Superb, Hyundai i40, Peugeot 508. Alegeri pragmatice

Ce limuzină de clasă medie este mai potrivită pentru flote? Noua Skoda Superb cu interiorul uriaş, Hyundai i40 acum cu facelift şi cutie cu dublu ambreiaj la un preţ foarte atractiv sau Peugeot 508 cu renumitul său diesel BlueHDi?

Acum câţiva ani o revistă auto germană compara Skoda Superb cu Mercedes Clasa E şi dădea câştig de cauză modelului ceh, ceea ce a stârnit multă rumoare. Chiar dacă acea publicaţie face mult PR Grupului VW, un sâmbure de adevăr tot există. Skoda Superb a oferit încă de la prima generaţie un mix fără concurenţă între interiorul generos, calitatea la nivel de VW şi preţul atractiv. Iar la noua generaţie, Skoda Superb beneficiază de flexibilitatea şi avantajele noii platforme MQB utilizată la VW Golf şi Passat. Sunt acestea suficiente în comparaţie cu rivali ca Peugeot 508 sau Hyundai i40, care teoretic vizează acelaşi profil de clienţi?

test comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

În testul nostru se înfruntă versiunile diesel combinate cu transmisii automate în echipările de lux: Skoda Superb cu turbodieselul de 2 litri şi 190 CP şi cutie automată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte în echiparea Laurin & Klement, Peugeot 508 cu turbodieselul de 2 litri şi 180 CP combinat cu transmisie automată clasică cu 6 trepte în echiparea Allure şi Hyundai i40 facelift cu turbodieselul de 1,7 litri cu putere crescută de la 136 la 141 CP combinat cu noua cutie automată cu dublu ambreiaj DCT7 în echiparea de top Supreme.

Caroserie şi interior

Toate cele trei modele oferă un spaţiu interior foarte generos însă Skoda este pur şi simplu uriaşă în spate. Distanţa confort între spătarul banchetei şi cel al scaunelor faţă este de 84 cm, similar cu cea oferită de un model din clasa mare imediat superioară. Nu ne putem plânge însă de oferta de spaţiu din Peugeot sau Hyundai, care oferă mult loc pentru pasageri în spate cu o menţiune suplimentară pentru Peugeot şi Skoda care oferă banchete excelent profilate. Și în faţă este mult loc, Hyundai oferind cea mai mare înălţime interioară, chiar dacă are cea mai înaltă poziţie de condus. În această privinţă cel mai bine se stă în Skoda şi Peugeot cu o remarcă în plus pentru excelentele scaune sport cu reglaj al lungimii şezutului de la 508, extrem de confortabile la drum lung.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteauto
Skoda. Trenul de rulare adaptiv care permite şi reglajul individual al suspensiei, direcţiei şi răspunsului motorului asigură un compromis foarte bun între sport şi confort. Rigiditatea caroseriei nu este însă la nivelul lui VW Passat.

Cu o caroserie de tip fastback, Skoda oferă un acces extrem de generos la portbagaj graţie hayonului cu deschidere imensă de 1.167 mm lungime şi 1.082 mm lăţime. Volumul portbagajului este o referinţă în segment măsurând 625 de litri şi putând ajunge la 1.760 litri cu bancheta rabatată, care se poate acţiona şi clasic şi din portbagaj.

Însă marginea de încărcare de 711 mm este mai înaltă decât la Hyundai (593 mm) şi niciunul din modele nu se remarcă printr-o modularitate deosebită. La niciunul nu se crează suprafaţă plană de încărcare prin rabaterea banchetei, iar la Hyundai deschiderea portbagajului spre interior este destul de mică. Trebuie totuşi să remarcăm faptul că Skoda are un portbagaj cu o formă aproape perfect regulată, care ajută mult la organizarea bagajelor în timp ce la Hyundai şi Peugeot suspensia spate multilink este destul de intruzivă, însă cu toate acestea, Peugeot are cel mai lat portbagaj.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteauto
Peugeot. 508 se conduce incisiv şi plăcut, dar trenul de rulare se simte mai rigid la trecerea peste denivelări scurte. Motorul diesel de 2 litri este extrem de rafinat şi silenţios în funcţionare şi consumă cel mai puţin din test.

Interiorul lui 508 are un aer teutonic la interior inspiraţia germană fiind evidentă. Însă nu toate lucrurile sunt perfecte. Nu prea există spaţii de depozitare pe consola centrală, hărţile de navigaţie mai au nevoie de upgradări, meniul general al sistemului multimedia se activează doar de pe volan, ecranul tactil nu e foarte aproape, iar beculeţele de la direcţiile de reglaj ale aerului condiţionat sunt foarte mici.

La i40, climatizarea şi sistemul multimedia formează un bloc comun în câmpul vederii, dar temperatura de la climatizare este afişată doar pe display în partea superioară cu cifre mici. La ambele modele, destinaţiile de navigaţie se introduc doar pin apăsare pe ecranul tactil ceea ce nu e prea confortabil în timpul mersului.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteauto
Hyundai. i40 promovează un stil confortabil de conducere. Drive Mode permite alegerea între trei moduri pentru răspunsul motorului şi direcţiei, dar nu sunt diferenţe mari. Motorul e mai slab şi mai gurmand decât cel al rivalilor.

Noul Superb oferă cea mai bună ergonomie graţie noului sistem multimedia de origine VW cu senzor de proximitate şi Mirror Link. Totul este foarte clar şi aerisit.

Dinamică

Menirea acestor limuzine de familie lungi de circa 4,80 metri şi cu o masă la gol de circa 1,6 tone este să ofere în primul rând confort. Însă în cazul nostru vorbim de caractere diferite. Hyundai vine cu un tren de rulare moale şi catifelat, în timp ce Peugeot are un tren de rulare mai rigid înclinat spre sportivitate. Peugeot este mai plăcut la condus, iar Hyundai este mai confortabil, dar se înclină mai mult în viraje. În schimb, Skoda îmbină ambele deziderate, mai ales atunci când este echipată cu trenul de rulare adaptiv DCC care permite şi reglajul suspensiei, standard la echiparea de top Laurin&Klement.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteautoÎn afară de modurile Sport, Comfort, Eco sau Normal, există şi un mod Individual care reglează individual nu doar răspunsul cutiei, al direcţiei şi al acceleraţiei, ci şi pe cel al farurilor adaptive şi al pilotului automat adaptiv. Iar între modurile Sport şi Confort Superb face un şpagat foarte larg acoperind practic toate cerinţele unui şofer. Modelul Superb de test avea şi tracţiune integrală, dar pentru o comparaţie corectă, în tabelul de date tehnice şi preţuri am publicat valorile versiunii cu tracţiune faţă. Și Hyundai are un buton Drive Mode, dar acesta modifică doar răspunsul cutiei automate şi al direcţiei în modurile Eco, Normal şi Sport. Iar Peugeot are doar un mod Sport şi Winter pentru cutia de viteze.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteautoSkoda şi Peugeot au motoare de 2 litri, iar Hyundai se bazează doar pe un motor de 1,7 litri. De multe ori ne-am întrebat de ce Hyundai oferă pe i40 un diesel de maximum 1,7 litri cilindree atât timp cât coreenii au în gama de motoare un diesel propriu de 2 litri în două trepte de putere – 136 şi 185 CP – pe care îl utilizează cu succes în noul Tucson. Un i40 cu un diesel de 2 litri şi 185 CP ar fi o maşină mult mai dezirabilă care s-ar putea bate cu arme egale cu Passat &Co. La condus, se simte cuplul inferior al motorului Hyundai de 340 Nm faţă de cei 400 Nm ai concurenţei. În plus, surprinzător, motorul lui Hyundai nu consumă mai puţin decât rivalii săi cu cilindree mai mare. Aşadar, în acest caz, avantajul downsizingului nu există. Există în schimb avantajul preţului, i40 fiind mai ieftin decât rivalii săi. Dar despre asta la capitolul costuri.

test-comparativ-skoda-peugeot-hyundai-floteautoPeugeot şi Skoda au motoare cu performanţe apropiate, puternice şi economice. De altfel, ambele au acelaşi cuplu maxim, obţinut cu 250 rpm mai repede la Skoda. Nu acesta este motivul pentru care Skoda accelerează puţin mai repede de la 0 la 100 km/h, ci faptul că Skoda are o cutie cu dublu ambreiaj mai rapidă. Clasica cutie automată a lui Peugeot are întârzierea tipică unor cutii cu convertizor de cuplu. În schimb, motorul lui Peugeot este cel mai rafinat şi nici la rece nu are acel sunet supărător de diesel. În plus, cu un rezervor de 72 litri, Peugeot 508 are o autonomie extrem de mare, care ajunge teoretic la peste 1.600 km. Un consum de sub 6 l/100 km în condiţii reale în acest segment este un rezultat foarte bun. Hyundai i40 beneficiază de noua cutie DCT7 cu dublu ambreiaj şi şapte trepte, care schimbă extrem de lin şi de rapid, fiind o reuşită din toate punctele de vedere.

Costuri

Hyundai este de departe cel mai ieftin şi are cele mai bune condiţii de garanţie. În plus, de banii plătiţi primeşti o echipare standard foarte bună care include tapiţerie din piele, scaune faţă electrice, încălzite şi ventilate şi sistem de navigaţie. Peugeot este mai scump cu aproape 7.000 de euro la preţul comparat dar include aici şi faruri cu LED adaptive. Rămâne totuşi o diferenţă de circa 5.500 euro pentru cei 39 CP în plus. Noul Superb este foarte scump în echiparea de top Laurin&Klement şi cu toate acestea, scaunele încălzite şi ventilate şi navigaţia se platesc extra iar faruri cu LED nu se pot comanda. Un Passat Highline cu acelaşi motor de 2 litri şi 190 CP şi cutie DSG costă cu 1.300 euro extra. Skoda mizează probabil pe oferta de spaţiu şi consideră că Superb ar trebui poziţionat o clasă mai sus. Chiar şi aşa, preţul e prea optimist.

VERDICT

La aceste diferenţe de preţ foarte mari pentru clasa medie de volum, Hyundai i40 este cea mai convenabilă alegere pentru flote având în vedere că are şi cele mai bune condiţii de garanţie. Dar motorul mai mic nu aduce niciun avantaj în exploatare deoarece consumă la fel cu rivalii de cilindree mai mare. Cine caută însă un spaţiu foarte mare, un tren de rulare polivalent sau un sistem multimedia de top, se poate orienta spre Superb dar într-o echipare mai accesibilă. Iar cine vrea un motor diesel de top cu o autonomie adaptată la călătorii foarte lungi are la îndemână Peugeot 508.

Concluzii finale

Skoda Superb 2.0 TDI DSG
Este regina spaţiului, iar trenul de rulare adaptiv standard la L&K este polivalent. Sistemul multimedia este top class, dar preţul cerut pentru toate acestea este foarte mare.

Peugeot 508 2.0 BlueHDI Aut.
O maşină corectă cu un motor exceptional de rafinat şi de economic, un spaţiu interior decent şi un tren de rulare incisiv. Ergonomia putea fi mai bună, iar confortul nu este cel mai bun pe drumuri cariate.

Hyundai i40 1.7 CRDI DCT7
Hyundai oferă o limuzină de clasă medie la un raport preţ/echipare şi condiţii de garanţie fără concurenţă. Oferă spaţiu mult şi o planşă de bord economică. Motorul nu este nici prea puternic şi nici cel mai economic, dar noua cutie DCT7 este un mare progres.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autoturisme

Klass Wagen își ia șef de marketing de la Wizz Air

Klass Wagen, grup românesc specializat în închirieri auto, îl numește pe Remus...

Bigster
Autoturisme

Dacia Bigster. Lucruri mărețe

Duster nu vi se pare suficient de mare? Ei bine, a sosit...

Mercedes-Benz
Autoturisme

Descoperă versatilitatea SUV-urilor Mercedes-Benz pentru familii și exploratori

Într-o eră în care confortul și performanța sunt la fel de importante...

Autoturisme

Top SUV-uri de lux: BMW X5 și Audi Q8

BMW X5 și Audi Q8 sunt SUV-uri de lux remarcabile prin performanțe,...