Germania va impune străinilor o taxă de circulaţie pe autostrăzile sale începând cu 1 ianuarie 2016, în pofida opoziţiei Bruxelles-ului şi a statelor vecine, care consideră măsura discriminatorie din punctul de vedere al Tratatului european. Autorităţile de la Berlin estimează că, în medie, vigneta va costa 88 de euro/an.
Consiliul miniştrilor a adoptat un mecanism complex de taxare care prevede ca toate vehiculele care circulă în Germania trebuie să plătească o taxă de drum. Măsura afectează, practic, doar străinii, pentru că proprietarii germani de maşini vor beneficia de o deducere de impozite egală, ca valoare, cu noua vignetă.
Cuantumul taxei este cuprins între 6 şi 130 de euro pe an, în funcţie de tipul motorului, vârsta autovehiculului şi emisiile de CO2. Autorităţile germane consideră că, în medie, aceasta va fi de 88 de euro/an.
Şoferii aflaţi în tranzit vor trebui să plătească 10 euro pentru 10 zile sau 20 de euro pentru 2 luni.
Plata taxei va fi dovedită prin lipirea unui autocolant pe parbrizul maşinii.
Potrivit autorităţilor de la Berlin, fondurile astfel colectate vor fi destinate întreţinerii infrastructurii rutiere, care grevează puternic, de ani de zile, bugetul naţional.
Se estimează că va fi colectată anual o sumă de aproximativ 3,7 miliarde de euro, din care 700 de milioane de euro vor proveni de la şoferii străini. După scăderea costurilor de întreţinere a sistemului şi a deducerilor aplicate şoferilor germani, venitul net la bugetul naţional se va ridica la 500 de milioane de euro.
Întreţinerea sistemului de autostrăzi trebuie suportată de utilizatorii acestuia, nu de toţi contribuabilii”, a punctat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.
În prezent, Germania se numără printre puţinele state din lume care nu impune plată la utilizarea autostrăzilor, cu excepţia celei aplicate autocamioanelor. Noua schemă de taxare îi sporeşte, însă, unicitatea prin modul de amendare doar a strănilor.
Comentați?