Advertisement

Rabla Auto 2025
Home Infrastructură Studii de fezabilitate pentru două tronsoane din DX 5

Studii de fezabilitate pentru două tronsoane din DX 5

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu societatea Consitrans contractele de servicii pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru tronsoanele Ploieşti – Buzău şi Buzău – Focşani, parte din drumul de mare viteză, Siret Expres (DX 5).

Potrivit CNAIR, obiectul contractelor constă în prestarea de activităţi şi servicii pentru „Elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru „Drum de mare viteză Ploieşti – Buzău” şi „Drum de mare viteză Buzău – Focşani”, pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor, precum şi asigurarea asistenţei pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asigurarea asistenţei pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Valoarea contractelor este de 12,278 milioane de lei, fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti – Buzău şi de 13,933 milioane de lei, fără TVA, pentru Buzău – Focşani.

Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanţare a contractelor menţionate este POIM 2014 – 2020 şi bugetul de stat.

Drumul de mare viteză Siret Expres (DX 5), în lungime de 329 km, va fi realizat din patru tronsoane de „drum expres”, Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani-Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.

Teoretic, Siret Expres, împreună cu legătura spre graniţa cu Ucraina şi tronsonul Bucureşti – Ploieşti (parte din A3), va completa ruta Coridorul 9 Pan European pe teritoriul românesc.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Traseul actualizat al Autostrăzii Brașov – Bacău A13, prezentat autorităților locale

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat autorităților locale din județele...

Varianta Ocolitoare Giurgiu
Infrastructură

Construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu intră în linie dreaptă

Contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Giurgiu (12,06 km) a fost semnat între...

pod peste Dunăre
Infrastructură

11 oferte pentru proiectarea celui de-al doilea pod peste Dunăre, la Giurgiu

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit 11 oferte...

Autostrada Timișoara - Moravița
Infrastructură

Autostrada Timișoara – Moravița A9. Constructor desemnat pentru lotul 2 Jebel – Moravița

Compania Porr Construct a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru construirea lotului 2...