Soluție pentru fluidizarea traficului în Nodul rutier Margina, de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva

După reabilitarea drumului național DN 68A Margina - Holdea, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a implementat încă o soluție pentru fluidizarea traficului din zonă, unde erau ambuteiaje semnificative pe direcția principală de mers, între cei care urcau și cei care coborau de pe autostrada A1 Lugoj-Deva, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
margina

Potrivit acestuia, în noua configurație se evită intersectarea fluxului de mașini care coboară de pe A1 și intră pe DN 68A, cu cel care vine de pe drumul național și vrea să urce pe autostradă. ”Soluția este simplă și s-a făcut cu o minimă investiție în semnalizare rutieră: este dată în circulație o bretea deja construită care urcă spre A1 de pe care se va întoarce 180 de grade pe A1 în direcția Timișoara”, a explicat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor consideră că reabilitarea DN 68A Margina – Holdea a fost foarte bine primită de șoferi speră ca aceasta, la rândul ei, să constituie o rezolvare a blocajelor din zonă, din cauza cărora românii pierdeau zeci de minute în trafic.

”Evident, echipa de la Minister depune toate eforturile pentru rezolvarea problemei mai ample de aici: finalizarea ”găurii” din A1 Lugoj-Deva, adică a notoriului lot 2 care cuprinde tunelurile pentru urși”, a adăugat Cătălin Drulă.

La începutul lunii iulie, ministrul Transporturilor a anunțat că Lotul 2 este propus pentru finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), iar în săptămânile următoare va fi anunţată lista scurtă cu primii şase calificaţi în cadrul licitaţiei.

Povestea de 8 ani a Lotului 2 de pe Autostrada A1

Compania italiană Salini Impregilo a câștigat în 2013 contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 de pe Autostrada Lugoj – Deva, cu suma de 562,73 milioane de lei, în baza acordului de mediu din 2010.

În decembrie 2013 a fost emis acordul de mediu revizuit, după ce s-a descoperit că, brusc, în zonă, au început să apară…urșii și Comisia europeană, finanțatoarea proiectului, a impus construirea unor tuneluri pentru protecţia mamiferelor mari. Costul acestora, de peste 100 milioane de euro, a dublat însă valoarea contractului semnat iniţial, astfel că statul român a fost obligat să reliciteze separat această porțiune, care, conform proiectului inițial, era formată din secțiunile E și D. Soluţia încheierii unui act adiţional cu italienii ar fi fost aplicabilă doar dacă valoarea lucrărilor creştea cu până la 10%.

În 2019, CNAIR a lansat licitaţia „Proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul major de investiţii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secţiunea E şi finalizare Sectiunea D”. Valoarea estimată a contractului era cuprinsă între 1,36 miliarde de lei şi 1,56 miliarde de lei, fără TVA, iar durata acestuia urma să fie de 108 luni (9 ani), conform anunţului din SICAP.

Sectorul de Autostrada Lugoj – Deva relansat în licitație are o lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

În primăvara anului trecut, statul român a pierdut, însă, procesul intentat de antreprenorul italian la Curtea Internațională de Arbitraj de la Paris, fiind obligat la plata unor despăgubiri și repunerea acestuia în contractul semnat în 2013, ce cuprindea inițial secțiunea „tunelurilor pentru urși”.

Drept urmare, licitația pentru secțiunile E și D a fost suspendată, iar construcția porțiunii cu tunelurile pentru urși a fost blocată. Potrivit ministrului Drulă, acum situația s-a limpezit, iar licitația se poate relua.

 

CITEȘTE ȘI:

Cum variază nivelurile salariilor și costurile forței de mună în ECE. Ghidul Fiscal Mazars

Cum se va transforma sectorul de retail banking: Mai puține sucursale și o creștere a comisioanelor

 

 

Adaugati comentariu