Campania „Propune pentru Bucureşti” a ajuns la final, urmând ca Primaria Capitalei să investească 4 milioane de euro în 2018 pentru cele 20 de proiecte de interes local iniţiate de locuitorii Capitalei.
Pe primul loc în topul preferinţelor bucureştenilor, cu 1.446 de voturi, s-a clasat proiectul „Împreună, în siguranţă, pe aceleaşi străzi – Creşterea siguranţei rutiere în 255 de intersecţii şi 320 km de străzi”.
Obiectivul general al proiectului este realizarea de marcaje rutiere pentru reducerea numărului de accidente. Proiectul prevede realizarea marcajelor rutiere pe 185 de artere sau tronsoane (aproximativ 320 km) şi în 255 de intersecţii aflate în toate cele sase sectoare ale Capitalei.
Urmează proiectul „Newborn”, pentru cuplurile cu probleme de fertilitate şi venituri sub 4.000 lei. Pe locul trei este o pistă de alergare din tartan în Herăstrău, îndă Comisia de Evaluare a Proiectelor îl va implementa, dar în Parcul Tineretului.
Pe locul al patrulea s-a plasat proiectul “Pietonale de Weekend în Cartierul Creativ al Bucureştiului, prin care se propune susţinerea activităţii culturale prin transformarea unor străzi, puncte strategice din cartier, în străzi pietonale, pe durata week end-urilor. Este vorba despre Calea Griviţa – partea situată între Buzeşti şi Dacia, precum şi Strada Brezoianu.
Printre proiectele care au mai fost alese de bucureşteni se numară şi “Totemuri cu valoare culturală în cartierul creativ al Bucureştiului”, ”Regenerare urbană: reconstrucţia piaţetei Decebal”, proiectul ” Aplicaţie de avertizare ”, dar şi ” Zero bordură la trecerile de pietoni”.
Potrivit municipalităţii, proiectele votate vor păstra ideea inițială a cetățeanului, însa vor putea fi adaptate de Primărie. În cadrul campaniei au fost depuse, în total, 151 de proiecte, iar municipalitatea va investi anul viitor patru milioane de euro pentru implementarea a 20 dintre cele mai votate.
Comentați?