Şi Viorica Dăncilă vorbeşte despre autostrăzi…

Premierul Viorica Dăncilă a spune că sunt întârzieri privind construcţia autostrăzii Câmpia Turzii - Ogra - Târgu Mureş, însă realizarea celei dintre Turda şi Sebeş este "în grafic".



În cadrul întâlnirii cu comisarul european pentru Dezvoltare Regională, Corina Creţu, prim-ministrul Viorica Dăncilă a recunoscut că o serie de proiecte finanţate din fonduri europene sunt în întârziere. Printre acestea se numără şi lucrările pentru autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş.

Reamintim că Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş face parte (mai nou) din autostrada A3 Bucureşti – Braşov – Cluj – Borş. Iniţial era cuprinsă în autostrada Transilvania, a cărei construcţie a fost demarată de Bechtel.

Conform planului de lucrări, premierul Viorica Dăncilă s-a referit la subsecţiunea 2A Târgu Mureş – Ogra – Câmpia Turzii, în lungime de 51 km.

La rândul ei, acestea este împărţită în 5 loturi.
2A.1 Târgu Mureş – Ungheni, cu o lungime de 4,5 km, include un drum de legătură de 4,7 km. În luna noiembrie 2017, antreprenoruL Strabag a fost desemnat câştigătorul contractului de execuţie a lucrărilor, valoarea estimată a a acestuia fiind de 192 milioane de lei fără TVA. Perioada de execuţie este de 18 luni, iar perioada de garanţie, de 108 luni.
2A.2 Ungheni – Ogra, cu o lungime de 10,105 km. În prezent se află în faza de execuţie. Contractul, cu o valoare de 251 milioane de lei fără TVA, a fost semnat în data de 24 februarie 2015. Ordinul de începere a fost emis în data de 1 iunie 2016 şi are un stadiu fizic cumulat de 54,76%. Termen contractual de finalizare era data de 1 iunie 2017. Având în vedere situaţia lucrărilor, Ministerul Transporturilor estimează că acestea se vor finaliza în 2018.
2A.3 Ogra – Iernut, cu o lungime de 3,6 km. În prezent se află în faza de execuţie. Cu o valoare de 55, 8 milioane de lei fără TVA, contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în data de 16 februarie 2015 cu asocierea Geiger Transilvania – Wilhelm Geiger. Data de începere a lucrărilor a fost 4 mai 2016, stadiul fizic al lucrăritor fiind de 41%. Se estimeaza ca receptia va putea fi realizata in trimestrul II din 2018.
2A.4 Iernut – Cheţani, cu o lungime de 17,9 km. În prezent se află în faza de execuţie. Contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în 6 aprilie 2016 şi are o valoare de 437,6 milioane de Lei fără TVA. Data estimata a receptiei este iulie 2018. Statisticile MT arata ca executia ste finalizata in proportie de 58%. Finantarea este asigurata din fondurile europene din cadrul POIM 2014-2020
2A.5 Cheţani – Câmpia Turzii, cu o lungime de 15,691 km. Lucrările nu au început. Cu o valoare de 279,7 milioane de lei fără TVA, contractul a fost semnat în data de 19 februarie 2015. Până în prezent, nu a fost obţinută autorizaţia de construire. Stadiu fizic este de 4,95%. Termenul de finalizare este prevăzut pentru 2019.

Din secţiunea 2 a autostrăzii A3 mai face parte subsecţiunea 2B Câmpia Turzii – Turda – Gilău. În lungime de 52 de km, este singura porţiune operaţională a autostrăzii.

Pe de altă parte, premierul Viorica Dăncila consideră că realizarea unei alte autostrăzi, Sebeş-Turda este „în grafic”.

Autostrada A10 Sebeş – Turda face legătura între A1 (Bucureşti – Piteşti – Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Lugoj – Timişoara – Arad – Nădlac) şi A3 (Bucureşti – Braşov – Cluj – Borş). Are o lungime de 62,1 kilometri pe teritoriul judeţului Alba, de la intersecţia cu Coridorul IV- Pan-European, în dreptul localităţii Sebeş, până în dreptul localităţiii Rădeşti, după care intră pe teritoriul judeţului Cluj, pe o lungime de 7,9 kilometri, din dreptul localităţii Moldoveneşti până în municipiul Turda.

Stadiul lucrărilor Sebeş-Turda:

Lot 1: km – km 17. Data estimată a recepţiei nu a fost anunţată, însă este posibil ca avizul să poată fi dat la începutul anului viitor. În prezent, lucrarea este realizată în proporţie de 44%. Contractul a fost semnat cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL la 2 decembrie 2014, investiţia trebuind finalizată în 2016.

Lot 2: km 17 – km 41,25. Data estimata a receptiei este octombrie 2018. In prezent, a fost realizata 44% din executie. Contractul a fost semnat in 2 decembrie 2014 cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98. Finantarea este asigurata prin POIM 2014- 2020.

Lot 3: km 42,25 – km 53,7. Receptia a fost programata pentru ianuarie 2018, insa neconformitatile in constructie au determinat Compania Nationala de Administrare Rutiera sa amane cu 90 de zile acordarea avizului. Noul termen prevazut este luna mai. Contractul a fost semnat in 20 mai 2014 cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Finantarea este asigurata prin POIM 2014-2020.

Lot 4, km 53,7 – km 70. Data estimata a receptiei este luna aprilie 2018. Stadiul fizic comunicat de Ministerul Transporturilor este de 95%. Contractul a fost semnat in 20 mai 2017 cu asocierea Porr Construct – Porr Bau. Finantarea provine din fondurile POIM.

 

 

Adaugati comentariu