Scania introduce un revoluționar mod flexibil de servisare

Scania trece la următorul nivel, introducând planul flexibil de servisare a vehiculelor conectate. Ce-nseamnă asta? Nu va mai fi nesesară vizitarea service-ului la perioade fixe de timp, ca până acum.
Scania Hybrid

Altfel spus, nu mai trebuie să te prezinți cu camionul la service pentru a verifica starea uleiului, a filtrelor și a elementelor sistemului de frânare. Mai mult, specialiștii Scania te vor contacta atunci când e necesară prezența vehiculului la service. Singura condiție: vehiculul să fie conectat. Iar cum Scania are aproximativ 170.000 de vehicule conectate în Europa, iar numărul lor va crește puternic în perioada următoare, sistemul are perspective deosebite.

Scania Hybrid

”Planurile de servisare flexibilă înseamnă că putem duce strategia de întreținere a vehiculelor la un cu totul nou nivel. Este o tehnologie nouă, posibilă datorită vehiculelor conectate. Planurile de servisare sunt bazate pe condițiile reale de utilizare a vehiculelor noastre”, spune Claes Akerlung, șeful rețelei de service Scania.

Cum funcționează? Datele prelevate de senzorii de pe camion sunt trimise serverului Scania și monitorizate continuu de către soft-ul producătorului de camioane. Apoi, în funcție de anumiți parametri, programul stabilește ce consumabile trebuie schimbate și când. În final, el trece toate rezultatele printr-un filtru, care decide dacă este mai economic să se facă mai multe vizite la service, sau să se grupeze mai multe categorii de piese într-o singură vizită, pentru a eficientiza timpul petrecut pe traseu.

Clientul are avantaje maxime de pe urma acestui sistem: nu mai trebuie să-și facă griji că va depăși perioadele de servisare și, poate cel mai important, va beneficia de productivitate maximă. Astfel, în loc să-și petreacă timpul prin service-uri, la schimburi inutile de piese și fluide, vehiculele sunt pe traseu.

”O astfel de servisare înseamnă că proprietarul flotei nu trebuie să-și bată capul cu perioadele de service ale vehiculului. Acesta este contactat de reprezentanții Scania la momentul potrivit. Pentru că service-ul deține toate informațiile esențiale încă dinainte de sosirea vehiculului și poate pregăti piesele din timp, timpul de servisare devine extrem de eficient! ”, conchide Arkelung.

Pentru a înțelege pe deplin sistemul flexibil propus de Scania, să luăm exemplul practic al schimbului de ulei. Un tren rutier care face frecvent drumuri București – Rotterdam va beneficia de schimburi de ulei mai rare decât o basculantă care reansportă pământ pe distanțe scurte, și petrece o mare parte din timp pe șantier. În primul caz, uleiul ar trebui să reziste 120.000 km. În plus, un alt tip de ulei este destinat acestui tip de vehicul. Iar totul este stabilit automat, grație senzorilor de la bord.

Autocar Scania

Noul sistem pe care îl propune Scania nu-l elimină pe cel vechi, cu intervale regulate de service. Totul rămâne la latitudinea clientului, firește, după o prealabilă consultare cu reprezentanții producătorului. Vor face parte din acest program 900 de service-uri din Europa care, actualmente, primesc tehnologia necesară. Sistemul este deja implementat cu succes în Norvegia, unde frecvența vizitelor la service ale camioanelor a scăzut.

 

 

Adaugati comentariu