Advertisement

pwc
Home Piaţa auto Dieselgate: Final în ancheta Parlamentului European

Dieselgate: Final în ancheta Parlamentului European

Comisia de anchetă înfiinţată de Parlamentul European la începutul anului trecut a ajuns la concluzia că ţările membre nu şi-au îndeplinit obligaţiile legale în ceea ce priveşte identificarea fraudelor din testele anti-poluare, permiţând producătorilor să pretindă că maşinile lor poluează mult mai puţin decât în realitate.

După un an de investigaţii, comisia de anchetă a votat raportul de anchetă şi o propunere de recomandare care cere controale mai stricte. Ambele texte vor fi dezbătute şi votate în plenul Parlamentului European în luna aprilie.

În acest raport, Comisia de ancheta a ajuns la concluzia că scandalul Volkswagen a fost doar o manifestare a unei probleme mai mari care afectează întreaga industrie auto: decalajul dintre emisiile de NOx ale autovehiculelor diesel măsurate în laborator faţă de cele în condiţii reale de conducere.

Comisia Europeană a fost incapabilă sau nu a dorit să acţioneze împotriva diferenţei în creştere dintre emisiile reale şi cele de la teste. Statele membre nu au insistat foarte mult pe implementarea foarte strictă a legislaţiei din domeniul emisiilor de la autovehicule”, spune raportorul european Gerben-Jan Gerbrandy (ALDE, Olanda).

„Nimeni nu a ştiut sau bănuit ceva până când Volkswagen a recunoscut în SUA că folosea acest tip de aparate. Pe de altă parte, toată lumea era conştientă de faptul că existau discrepanţe. Cred că această criză va fi o oportunitate de a ameliora testarea emisiilor”, a adăugat, co-raportorul Pablo Zalba Bidegain (PPE, Spania).

Astfel, deputaţii europeni cer introducerea testării emisiilor în condiţii reale de conducere, controale mai stricte şi implementarea regulilor la nivel european. De altfel, în februarie 2017, comisia pentru piaţa internă a adoptat noi propuneri pentru combaterea manipulării testelor de emisii, care includ şi verificarea maşinilor care sunt deja în circulaţie.

În ce a constat vinovăţia

Potrivit europarlamentarilor, ţările europene au încălcat obligaţia legală de a monitoriza şi de a pune în aplicare interdicţia de a instala software-uri trucate în vehicul. Ca atare, deputaţii solicită producătorilor să oprească utilizarea strategiilor de invalidare pentru sistemele anti-poluare de pe vehicule. În acelaşi timp, parlamentarii susţin că nici Comisia Europa nu şi-a îndeplinit obligaţia de a aplica sancţiuni adecvate.

Statele membre şi Comisia Europeană sunt răspunzătoare în special pentru faptul că nu au făcut investigatii, în profida dovezilor pe care le-au au avut. „Mulţi persoane au fost conştiente de neconcordanţe între determinările de laborator şi teste de drum, dar nimeni nu a fost într-adevăr curios să vadă ce se întâmplă cu adevărat. Evident, este o ruşine, pentru că sistemul ar fi trebui îmbunătăţit mult mai devreme. Avem nevoie de o abordare europeană mai eficient şi mai mult control”, a arătat Jens Gieseke (PPE, Germania), un alt autor al raportului.

În plus, parlamentarii europeni consideră că gestionarea defectuoasă a situaţiei de către statele membre şi Comisia europeană a fost cauzată şi de interesele economice

„Faptul nu este că nu s-a ştiut. Problema este că nu s-a acţionat pe baza informaţiilor deţinute atât în cadrul Comisiei, cât şi în mai multe state membre. Motivul principal: factorul economic, milioane de persoane angajatîn industria auto”, adaugă Gerben-Jan Gerbrandy.

Recomandări

În consecinţă, parlamentarii din comisia de anchetă solicită executivului european de la Bruxelles:

  • introducerea testelor în condiţii reale de conducere (real driving emissions – RDE) în testele de omologare;
  • reducerea „factorului de conformitate”, care permite automobilelor să emită mai mult NOx în testele RDE faţă de cele de laborator;
  • adoptarea rapidă a noile norme de supraveghere a pieţei şi a sistemului de omologare
  • încredinţarea reglementării calităţii aerului şi a emisiilor de vehicule către o agenţie europeană dedicată pentru consolidarea rolului jucat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...

Flotă verdePiaţa auto

SUV-ul Leapmotor C10 lansat la Salonul Auto București

La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...

Flotă verdePiaţa auto

Leapmotor debutează în România. Prețurile anunțate pentru T03

România s-a aliniat debutului european al Leapmotor International. Modelul T03 a fost...