Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va fi majorat începând cu 1 ianuarie 2018 de la 1450 lei lunar la 1.900 lei lunar pentru un program complet de lucru de 166 de ore în medie pe lună.
Potrivit unei Hotărâri de Guvern, în această sumă nu sunt incluse sporuri și alte adaosuri.
Practic, majorarea salariului minim brut de la 1.450 lei la 1.900 lei reprezintă o creștere de 31,03% faţă de anul 2017 și este influenţată de transferul contribuţiilor de la angajator la angajat, care reprezintă 22,75%.
Pentru un program complet de lucru de 166 ore în medie pe lună, în anul 2018, valoarea medie orară a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată reprezintă 11,40 lei/oră pentru cei 1.900 lei lunar.
Majorarea salariului de bază minim brut pe ţară urmărește depășirea pragului de 40% pentru plata muncii din total producţie, astfel încât să se apropie de 50%, media din Europa, se arata intr-un comunicat al Executivului.
Nivelul de 1.900 de lei al salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată a fost stabilit în urma dezbaterilor cu partenerii sociali.
Măsura va conduce la un impact asupra Produsului Intern Brut real de 0,6 puncte procentuale prin stimularea ocupării, creșterea puterii de cumpărare a salariaţilor și reducerea muncii la negru.
Constructorul auto japonez Honda Motor Company a raportat o creștere de 13,2%...
•Flote Auto13 noiembrie 2026Compania de ride-hailing Uber deține în prezent aproximativ 11,5% din acțiunile producătorul...
•Flote Auto12 noiembrie 2026Primele șase mari companii globale de leasing care operează în Europa, Orientul...
•Ada Ștefan12 noiembrie 2026Industria auto rămâne un pilon central al economiei românești, generând o cifră...
•Ada Ștefan11 noiembrie 2026
Comentați?