Românii au încredere mai mare în brokeri decât în companiile de asigurări şi consideră vital rolul consultantului în încheierea unei poliţe, arată concluziile unui studiu comandat de Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR).
Studiul „Digitalizarea clienţilor de asigurări din România” arată că, în ceea ce priveşte încrederea, clienţii de asigurări din România clasează pe primul loc Banca Naţională (41%), urmată de brokeri (34%) şi apoi de companiile de asigurări (31%).
„Într-un context în care nivelul de încredere al românilor a scăzut pe toate palierele în 2020, ne bucură să vedem ca brokerii de asigurări au reuşit să aibă o cotă mare şi mai ales să fie apreciaţi de consumatori ca fiind principalul factor determinant în încheierea unei poliţe de asigurare”, a declarat preşedintele UNSICAR, Dorel Duţă.
Nevoile românilor în procesul de achiziţie a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei şi valoarea asigurată (84%), siguranţa unui asigurator de încredere (80%), cât şi interacţiunea cu brokeri care să explice detaliile poliţei de asigurare (78%).
Criteriul esenţial îl reprezintă existenţa unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.
Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple şi uşor de contractat, unele obligatorii, pe care mulţi sunt dispuşi să le achiziţioneze online, printre ele numărându-se asigurarea de răspundere civilă auto (RCA),
asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuinţă (PAD) şi asigurarea facultativă de locuinţă.
Potrivit studiului, asigurările mai complexe sunt mai puţin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viaţă, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă, cei care au participat la studiu au percepţia că nu se pot realiza online.
Cercetarea mai arată că românii sunt din ce în ce mai deschişi să utilizeze instrumente digitale pentru achiziţia unei poliţe.
Printre principalele avantaje ale contractării unei poliţe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) şi protecţia faţă de Covid (19%).
Pe de altă parte, românii s-au arătat reticenţi în a cumpăra o poliţă de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) şi neîncrederea în spaţiul online.
Studiul realizat de Unlock la cererea UNSICAR a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eşantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbaţi, cât şi femei, de peste 18 ani, care au cel puţin un produs de asigurare.
Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări s-a înfiinţat în anul 2000, ca organizaţie profesională a intermediarilor în asigurări. Este asociaţie reprezentativă pentru peste 70% din piaţa de brokeraj din România şi membră a BIPAR, Federaţia Europeană a Intermediarilor de Asigurări.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Târgu-Neamț – Iași – Ungheni. Trei oferte pentru actualizarea documentației tehnice
Restricţii de circulaţie de Sfântul Andrei şi de Ziua Naţională a României
Drumarii nu vor mai putea utiliza nisip pentru combaterea poleiului şi înzăpezirii. Proiect
Comentați?