Advertisement

rata de motorizare
Home Piaţa auto Analize de piață România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la rata de motorizare

România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la rata de motorizare

România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rata de motorizare, cu 357 de autoturisme înmatriculate la mia de locuitori în 2019, arată datele publicate miercuri de Eurostat.

Conform statisticii europene, Luxemburg este pe primul loc în UE la numărul de autoturisme la mia de locuitori, 681 unități în 2019, însă această cifră ar putea fi influenţată de angajaţii transfrontalieri care folosesc autoturismele companiilor înmatriculate în Luxemburg. În top se mai plasează Cipru (645 de autoturisme), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de autoturisme).

La polul opus se află România (cu 357 de autoturisme la mia de locuitori, în creştere faţă de 332 de autoturisme în 2018), urmată de Letonia (381 de autoturisme) şi Ungaria (390 de autoturisme).

În cifre absolute, cel mai mare număr de autoturisme înmatriculate în 2019 s-a înregistrat în Germania, cu aproape 48 milioane de unităţi, fiind urmată de Italia (40 de milioane) şi Franţa (32 de milioane).

Cu toate acestea, între 2015 şi 2019, cea mai mare creştere a numărului de autoturisme înmatriculate s-a înregistrat în România (34%, în condiţiile unui avans de la 261 la 357 de autoturisme la mia de locuitori), urmată de Lituania (20%), Ungaria (19%), Slovacia şi Polonia (ambele cu 18%). Potrivit Eurostat, Bulgaria a fost singurul stat membru UE unde numărul de autoturisme înmatriculate a scăzut (cu 11%) între 2015 şi 2019.

Cel mai vechi parc auto este în Polonia, unde în 2019 ponderea autoturismelor vechi (cu o vechime de peste 20 de ani) era de 37,9%, urmată de Estonia (31,5%), Finlanda (26,9%) şi Lituania (22,6%). Pe de altă parte, cele mai noi flote de autoturisme (cu o vechime de cel mult 2 ani) sunt în Irlanda (28,8%), Luxemburg (23,7%), Belgia (22,9%) şi Danemarca (22,6%).

 

CITEȘTE ȘI:

Eticheta explică doar unul dintre cele două tipuri de zgomot al anvelopei

Capcanele comunicării digitale cu Fiscul. Ce trebuie să știm despre Spațiul Privat Virtual (SPV)

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...

mașini electrice
Analize de piață

Dilema constructorilor auto: Creșterea vânzărilor de mașini electrice sau reducerea producției de modele termice

În timp ce piața vehiculelor electrice este în impas, producătorii auto se...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...

China
Analize de piață

Ce efecte va avea suprataxarea importurilor de mașini electrice din China

Tarifele suplimentare impuse de UE la importul vehiculelor electrice chinezești, ca răspuns...