Revanșa pick-up a Mercedes-Benz

Deși au trecut mai bine de două decenii de când au revoluționat piața SUV-urilor lansând M-Class, Mercedes-Benz intră în forță pe o piață unde nici nu a activat: cea a pick-up-urilor.



Mercedes-Benz X-Class este prototipul din care va deriva modelul de serie X-Class de la sfârșitul anului viitor. Conceput împreună cu cei de la Nissan, noul model promite să fie un adevărat Mercedes-Benz, dar într-o caroserie total obișnuită pentru marca din Stuttgart tip pick-up.

Mercedes-Benz Concept X-CLASS / Artipelag / Stockholm 2016 / from left to right: Gorden Wagener (Head of Design Daimler AG), Dr Dieter Zetsche (Chairman of the Board of Daimler AG and Head of Mercedes-Benz Cars) and Volker Mornhinweg (Head of Mercedes-Benz Vans) at the reveal of the Mercedes-Benz Concept X-CLASS;
Lansarea noului model a fost urmărită live pe internet

Acest segment de autovehicule, concepute inițial pentru muncă, au evoluat până la nivelul la care deja sunt căutate mai mult pentru adepții unui stil de viață activ, nu neapărat pentru muncă. De fapt, mult mai puțin pentru muncă și mai mult pentru activități recreaționale cum ar fi excursiile în natură cu cortul, cu barca sau pentru sporturi speciale cum ar fi canoeling sau kiting care necesită mai mult spațiu de depozitare.

Pornind de la platforma tehnică a lui Nissan Navara, X-Class a venit cu unele componente specifice mărcii germane. Deși un ochi avizat ar putea recunoaște unele elemente comune celor două modele, pe altele le-ar considera clar unice pentru X-Class. Desigur, nu este chiar de așteptat ca modelul de serie să arate la fel (deși n-ar fi rău) dar oricum va avea o grilă față impozantă, specifică mărcii. Ca și motorizare, vor fi disponibile atât propulsoarele de 2,3 litri de la Renault-Nissan dar și, pentru vârful de gamă, un V6 de la Mercedes-Benz. Noi deja am fost cu Navara în off-road și suntem de acord că este cel mai confortabil pick-up de pe piață grație arcurilor elicoidale pentru puntea spate, față de cele lamelare ale celorlalți concurenți ai săi. Dar Mercedes-Benz cu siguranță va duce acest avantaj la un nou nivel.

În interior, prea puține elemente din X-Class mai aduc aminte de Navara. Toate detaliile și finisajele sunt tipice pentru Mercedes-Benz, inclusiv centrala de infotainement și planșa de bord.

Mercedes-Benz Concept X-CLASS powerful adventurer – Exterieur, Lemonaxmetallic ; Mercedes-Benz Concept X-CLASS powerful adventurer – Exterior, Lemonax metallic;
Mercedes-Benz Concept X-CLASS powerful adventurer – Exterieur, Lemonaxmetallic ;
Mercedes-Benz Concept X-CLASS powerful adventurer – Exterior, Lemonax metallic;

Pentru cei mai aventurieri, odată cu lansarea prototipului a fost prezentată și o versiune “cu mușchi” pentru off-road veritabil. X-Class “cel verde” vine dotat cu anvelope speciale pentru teren accidentat, cu dimensiunea de 35×11,50 inchi! La partea frontală se poate remarca un troliu electric, iar în spate un cârlig de tractare.

 

Probabil că versiunea de serie nu va avea exact aceleași dotări și caracteristici, dar cu siguranță se poate spune că va avea o sarcină utilă de 1,1 tone și va putea tracta remorci de 3,5 tone.

Adaugati comentariu