Renault Kadjar, noul SUV compact francez bazat pe Qashqai

Constructorul francez înlocuiește precedentul model Koleos cu un SUV total nou, denumit Renault Kadjar. Un SUV strâns înrudit cu best-seller-ul Nissan Qashqai, francezii sperând că noul Kadjar va contribui la o creștere accelerată a vânzărilor, dar și la creșterea capitalului de imagine.



Precedentul Renault Koleos a fost un SUV compact pertinent, însă trebuie să recunoaștem că nu avea suficiente atuuri în fața concurenței acerbe din categorie. Între timp, francezii au pornit o nouă ofensivă de upgrade al imaginii, iar SUV-ul bazat pe un model coreean Samsung este acum înlocuit de un nou model, bazat pe o rețetă japoneză de succes: Nissan Qashqai. De fapt, vorbim despre noua platformă comună a alianței Renault-Nissan, ”CMF-CD”, care e folosită și de noul Nissan X-Trail. Deci încă de la început Renault Kadjar promite multe, având referințe foarte bune.

Renault-Kadjar - floteauto 104
Renault Kadjar este noul frate mai mare al lui Captur, dar și un văr foarte bun al lui Nissan Qashqai

Crossover-ul de clasă mică Renault Captur a demonstrat un succes neobișnuit de mare pentru Renault, așa încât Kadjar continuă rețeta designului rotunjit, dar transpus într-un pachet mai voluminos: lungime de 4,45 metri (cu aproape 10 cm mai mare decât a lui Qashqai), lățime de 1,84 metri și înălțime de 1,60 metri. Sunt dimensiuni normale pentru segmentul său și suficiente pentru ca mașina să arate foarte echilibrat, Kadjar aruncându-le mănușa SUV-urilor cu sex-appeal.

Renault-Kadjar - floteauto 102
Cu un gabarit rezonabil pentru categoria sa, Renault Kadjar promite un interior spațios

Din punct de vedere al interiorului, noul Kadjar se detașează de Qashqai sau X-Trail în primul rând prin stilul asimetric al bordului, șoferul având parte de un cockpit bine gândit, atât ca și aspect dinamic, dar și ca ergonomie și spirit practic. Cu dotări interioare de calitate și echipamente de ultimă generaţie, Renault Kadjar oferă conectivitate avansată cu sistemul R-Link 2, alături de o experienţă relaxantă la volan, datorită sistemelor performante de asistență la condus.

Renault-Kadjar - floteauto 201
Interiorul lui Renault Kadjar mizează pe un stil dinamic, dar și pe rafinament și ergonomie

Spațiul interior este generos, cu un portbagaj de 472 de litri în configurație cu 5 locuri (una dintre cele mai bune valori din segment). Bancheta poate fi rabatată și prin mânerele din portbagaj ale sistemului ”Easy Break”, iar rabatarea spătarului scaunului pasagerului permite transportul obiectelor foarte lungi. Kadjar se detașează și prin opțiuni precum farurile cu LED ”Pure Vision”, plafonul din sticlă cu o suprafață de 1,4 metri pătrați, camera video pentru mersul cu spatele sau sistemul ce permite efectuarea parcărilor hands-free. Interiorul rafinat completează într-o manieră coerentă designul exterior, iar cei pretențioși au la dispoziție o gamă largă de materiale și culori pentru personalizarea interiorului.

Renault-Kadjar - floteauto 202
Renault Kadjar are un sistem 4×4 preluat de la Nissan, ceea ce garantează un bun comportament în afara asfaltului

Kadjar nu este un SUV doar arătos și care se pretează doar asfaltului. Cu o gardă la sol generoasă, de 190 mm, alături de opțiunea unui sistem 4×4 avansat și de unghiurile bune de trecere (cel de atac de 18 grade, iar cel de fugă de 25 de grade), Renault Kadjar este gândit pentru a face față cu brio și escapadelor în teren mai accidentat. Sistemul 4×4 beneficiază de trei moduri: 2WD – pentru un consum cât mai redus de carburant; Auto – cuplul motor este distribuit automat și spre puntea spate, în proporție de până la 50%; Lock – distribuie în mod egal cupul pe cele două punți, la viteze de până la 40 km/h.

Renault-Kadjar - floteauto 110
Printre opțiunile noi ale lui Renault Kadjar se numără și farurile cu LED ”Pure View”

Mai multe detalii despre motorizări, dar și despre prețurile pentru România vom afla cu ocazia lansării oficiale de la Salonul Auto Geneva 2015.

Adaugati comentariu