Advertisement

Home Piaţa auto Flotă verde Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290 au fost desemnate “Mașina Anului 2025”

Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290 au fost desemnate “Mașina Anului 2025”

Câștigătorul competiției anuale Car of the Year (COTY) a fost anunțat în această dimineață în cadrul unui eveniment desfășurat cu ocazia Brussels Motor Show 2025. Învingătorul este Renault 5 / Alpine A290.

Acest premiu evidențiază relevanța strategiei de electrificare și calitatea noilor game Renault și Alpine, dezvoltate ca parte a planului Renaulution. Unică în Europa, platforma AmpR Small permite ambelor modele să ofere un nivel ridicat de valoare pentru clienții lor, lăsând fiecărei mărci libertatea de a-și exprima propria poziționare în ceea ce privește designul, dezvoltarea, tehnologiile de la bord și experiența pe care o livrează clienților.

Al doilea titlu consecutiv pentru Renault

 În prima rundă de vot din noiembrie anul trecut, Renault 5 E-Tech electric, înscris împreună cu Alpine A290, a fost desemnat unul dintre cei șapte finaliști, alături de Alfa Romeo Junior, Citroën ë-C3/C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster și Kia EV3.

Duo-ul câștigător a fost ales de 60 de jurnaliști auto din 23 de țări. Renault 5 E-Tech electric și Alpine A290 au ocupat primul loc cu 353 puncte. Noul simbol electric-pop al Renault devine al optulea vehicul al mărcii care câștigă prestigiosul premiu “Car of the Year” după Renault 16 (1966), Renault 9 (1982), Clio I (1991), Scenic (1997), Megane (2003), Clio III (2006) și Scenic E-Tech electric (2024).

„În cadrul Grupului, mărcii Renault și Ampere, ne simțim cu toții extrem de mândri că am câștigat prestigiosul premiu “Car of the Year” pentru al doilea an consecutiv. Renault 5 E-Tech electric schimbă cu adevărat jocul în Europa. Face ca vehiculele electrice să fie dezirabile și inspiră o reacție emoțională. În același timp, a fost conceput pentru a oferi valoare adăugată clienților noștri. Dacă există o mașină cu potențialul de a transforma piața electrică, Renault 5 E-Tech electric este aceasta”, a declarat Fabrice Cambolive, CEO Renault brand

R5, acceleratorul electrificării

În 2024, Renault a reinventat R5 într-o versiune complet electrică, concepută pentru a crește ritmul electrificării pe piața europeană. Renault 5 E-Tech electric face mobilitatea electrică dezirabilă prin designul său captivant și prin experiența veselă și intuitivă ce este oferită prin intermediul tehnologiilor sale electrice și digitale.

Modelul entry-level va fi disponibil în acest an de la 25.000 de euro, fără a considera eco-bonusurile guvernamentale din țările în care acestea se aplică. Construită local în nordul Franței în cadrul Ampere ElectriCity ca parte a unui sistem de producție durabil, “Mașina anului 2025” are toate calitățile necesare pentru a se impune ca referință pentru modelele de oraș pe parcursul tranziției energetice.

De peste doisprezece ani, Renault a căutat să aducă mobilitatea electrică la îndemâna tuturor. După lansarea Megane și Scenic în segmentul C, Renault își extinde gama E-Tech electric în segmentul B prin Renault 5 și Renault 4, care va fi lansat mai târziu în acest an. Aceste două modele joacă un rol cheie în accelerarea adoptării vehiculelor electrice și în consolidarea poziției Renault ca lider în noua eră a mobilității durabile.

Pentru mai multe informații despre Renault 5 E-Tech electric, click aici.

Dacia Duster, pe locul 5

Este important de menționat că învingătorul – cuplul Renault 5 / Alpine A290 – a primit de la juriu, un total de 353 de puncte. Pe locul secund s-a clasat Kia EV3, cu 291 de puncte, iar pe trei Citroën C3/e-C3 cu 215 puncte. Dacia Duster a ocupat un onorant loc 5 la prima prezență a unui vehicul al mărcii românești, și produs în România, în finala de șapte a Car of the Year. Dacia Duster a primit 168 de puncte, depășind astfel modelele finaliste Cupra Terramar (165 de puncte) și Alfa Romeo Junior (136 de puncte).

Ediția derulată la finalul lui 2024 și al cărei învingător a fost anunțat la începutul lui 2025 a marcat și două evenimente importante pentru România. După ce a avut pentru prima dată în istorie două modele produse local pe lista mașinilor eligibile – Dacia Duster și Ford Tourneo Courier, primul reușind chiar să ajungă în finala de șapte, România a revenit și în componența prestigiosului juriu.

În luna august a anului trecut, organizatorii au anunțat că britanicul Phil McNamara de la revista Car părăsește juriul, iar românul Florin Micu, CEO al revistelor specializate AutoExpert, Auto Motor si Sport și Flote Auto, devine al 60-lea jurat. „Suntem bucuroși să anunțăm că juriul Car of the Year a fost extins pentru a include un nou membru din România. Acum, grupul activ al juriului este format din 60 de membri din 23 de țări”, a menționat Soren Rasmussen, președintele juriului Car of the Year.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Dacia Spring a ajuns la 20.000 de unități comercializate în România

Divizia Dacia din România a anunțat astăzi că a livrat modelul electric...

Flotă verde

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu 800 de puncte de încărcare pentru mașini electrice

Eldrive România își propune să încheie anul 2025 cu un total de...

Flotă verdeFonduri publice

Primăria Braşov a lansat licitație pentru instalarea a 80 de noi staţii de încărcare a mașinilor electrice

Primăria Braşov a lansat procedura de achiziţie pentru instalarea a 80 de...

Flotă verde

Renault: Noua eră a LCV-urilor electrice

Renault dezvăluie numele și siluetele unei viitoare game de vehicule comerciale ușoare...