Advertisement

automobile
Home Piaţa auto Industrie auto CORONAVIRUS. PwC: 25% dintre companiile din sectorul auto anticipează o reducere a veniturilor de până la 20%

CORONAVIRUS. PwC: 25% dintre companiile din sectorul auto anticipează o reducere a veniturilor de până la 20%

Aproximativ 25% dintre companiile din industria auto (producători şi distribuitori) anticipează o reducere a veniturilor de până la 20% ca urmare a impactului pandemiei COVID-19 asupra afacerilor, potrivit studiului PwC România HR Barometru.

Potrivit sursei citate, în general, 18% dintre companiile chestionate prevăd o reducere a veniturilor de până la 20%, alţi 6% dintre respondenţi au estimat o scădere a veniturilor între 20-50%, 2% consideră că diminuarea va fi între 50-80%, în timp ce 9% nu se aşteaptă la o reducere a veniturilor.

Dintre sectoarele economice care se aşteaptă la o diminuare a veniturilor de până la 20% se detaşează cu un procent mare de răspunsuri transporturile (75% dintre respondenţii din acest sector au dat acest răspuns). De asemenea, 25% dintre companiile chestionate din industria auto (producători şi distribuitori) consideră că scăderea veniturilor va fi de până la 20%. Aceeaşi estimare a fost făcută de 22% dintre companiile respondente din servicii financiare, 21% din bunuri de larg consum (distribuţie, logistică) şi 20% din energie.

”Primele sectoare care resimt impactul pandemiei COVID-19 sunt cele care depind de mobilitatea persoanelor: transporturi, ospitalitate, turism. Însă efectele negative se vor transmite treptat către alte domenii de activitate pentru că toate industriile sunt interconectate. Din acest motiv, sunt necesare măsuri rapide pentru supravieţuirea celor grav afectaţi, precum şi un plan pe termen mediu de relansare economică. Consider că într-o primă etapă măsurile care trebuie sa fie luate trebuie să asigure continuitatea fluxului de numerar pentru cei cărora li se reduc vertiginos încasările. Mă refer la plata datoriilor pe care statul le are faţă de companii, de exemplu, rambursarea imediată a TVA, a sumelor pentru concedii medicale, precum şi la amânarea plăţii unor taxe şi contribuţii. În a doua etapă, după o evaluare mai temeinică a impactului, ar trebui gândit un plan de măsuri care să sprijine mediul privat pentru a menţine locurile de muncă şi, implicit, veniturile populaţiei şi ale companiilor”, a afirmat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale şi juridice PwC România.

Măsuri pentru protejarea angajaţilor

Studiul şi-a propus să afle care au fost măsurile luate pentru protejarea angajaţilor împotriva infectării cu virusul COVID-19, precum şi perioada în care acestea vor fi aplicate.

 

Citişi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:

Traficul de persoane şi vehicule la frontiere, în scădere cu 43%

Băncile şi Ministerul Finanţelor promit măsuri de sprijin. Ce soluţii au găsit alte ţări

Licitaţie pentru Dumul Expres Piteşti-Braşov, sectorul Piteşti – Mioveni

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bosch
Industrie auto

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...