Advertisement

averea
Home Miscellanea Financiar Programul Wellness Financiar, destinat angajaților și angajatorilor din toate sectoarele, continuă și în 2021

Programul Wellness Financiar, destinat angajaților și angajatorilor din toate sectoarele, continuă și în 2021

Oportunitățile de învățare și dezvoltare la vârstă adultă sunt, în bună măsură, asociate cu programele puse la dispoziție de către angajatori. Acestea sunt cu atât mai apreciate atunci când reușesc să aducă angajaților, alături de beneficii de ordin profesional, și un câștig în planul personal. Autoritatea de Supraveghere Financiară propune o astfel de abordare prin intermediul programului de educație financiară, Wellness Financiar, care cuprinde o serie de seminarii online dedicate actorilor de pe piața muncii, respectiv angajați și angajatori din toate sectoarele de activitate.

Lansat în luna septembrie 2020, programul este oferit în mod gratuit și include un număr de 18 teme asociate activităților din piețele financiare non-bancare pe care angajatorii le pot alege atât în funcție de cerințele de instruire ale angajaților, cât și de nevoile de dezvoltare ale acestora. Printre acestea se numără prezentarea diverselor tipuri de asigurări – de bunuri (specifice IMM-urilor, de construcții montaj, agricole etc.), de răspundere (profesională, a directorilor și administratorilor, de mediu etc.), cibernetice, de sănătate și de viață; a principiilor de funcționare a sistemului de pensii private – Pilon II, Pilon III și ocupaționale; a noțiunilor de planificare financiară sau a managementului continuității în afaceri în această dificilă perioadă.

Seminariile au un caracter aplicat, iar în funcție de specificul activității participanților înregistrați informațiile sunt adaptate nevoilor și interesului profesional al acestora; conținutul își păstrează relevanța, de asemenea, și pentru angajator. Un bun exemplu este abordarea importanței informării în cazul pensiilor private Pilon II, a dreptului participantului de a alege și a obligației angajatorului de a informa, sau a asigurării de sănătate din perspectiva beneficiilor mutuale – deductibilitatea acesteia atât pentru angajat, cât și pentru angajator.

Potrivit ASF, programul s-a bucurat de un interes ridicat din partea angajatorilor sau a organizațiilor profesionale înscrise în acest proiect, peste 2.500 de angajați participând în anul 2020 la sesiunile de educație financiară care le-au fost dedicate. În proporții egale, participanții au asistat fie în direct la seminariile susținute online, fie au accesat ulterior varianta înregistrată a acestora.

”Abordarea atât utilă, cât și pragmatică a cursurilor a generat un grad de satisfacție ridicat în raport cu experiența educațională. În chestionarul de feedback, care a fost distribuit companiilor participante, respondenții au declarat că au o părere excelentă sau foarte bună atât despre seminarii în ansamblu (91%), cât și despre informațiile prezentate (93%) sau despre interacțiunea cu lectorii (85%)”, au precizat reprezentanții ASF..

Programul Wellness Financiar continuă și anul acesta, tematica urmând să se îmbogățească cu titluri noi. Întregul catalog al cursurilor este disponibil la secțiunea dedicată educației financiare a site-ului A.S.F. – https://asfromania.ro/edu/wp-content/uploads/2020/11/wellness-financiar.pdf

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Salariul de bază minim brut
Financiar

Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată a fost majorat la 3.700 lei lunar

Guvernul a aprobat Hotărârea pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe...

sportive
Financiar

Strategii ce s-au dovedit eficiente la pariurile sportive

Dacă vrei să ai succes la pariuri sportive, atunci trebuie să ai...

Exporturile de mijloace de transport
Financiar

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,8% în primul trimestru din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 2,8% în primul trimestru...

BMW
Financiar

BMW Group a înregistrat o scădere a marjei operaționale pe segmentul auto la 8,8%, în primul trimestru

La fel ca Stellantis, Ford și principalele mărci occidentale, cu excepția Renault,...